torsdag 21 april 2011

Kräksjuka?

Inatt vaknade jag av att Emmie kräktes ner halva sängen och sig själv.
Aldrig i hela mitt liv har jag nog studsat upp så fort?
Och kutat till badrummet med en stackars liten frågande rufsig tjej i famnen,
full av kräk både hon o jag.
Det var bara o duscha av oss, byta sängkläder, vädra o skura golv.
Men killarna i huset vaknade då inte!!!
På morgonkvisten var det dax igen,
Emmie satt på toa och då hör jag HUAAAAAAAAA och den lilla slurken välling hon druckit 5min innan sprutade ut.
Nu är hon VARM och har legat hela morgonen.
Mio somnade för en timme sen efter att ha spytt han med.
Han verkar trött & tagen idag.
Mina stackars små =(
Undrar om det är kräksjukan eller nåt de ätit?
Men om det är nåt man käkat får man väl inte feber??

Hela nyår låg vi ju alla i vinterkräksjukan,
nu återstår det o se hur våran Påsk blir?
Än så länge mår jag bara bra och känner mig hyfsat pigg och glad trots lite sömn inatt =)
Hejhej!

1 kommentar:

Anonym sa...

men stackars små söta! Hoppas det går över snart och att du å Micke slipper skiten! kramar