torsdag 21 april 2011

Hundra grader iallafall!!!



Hela dagen har lilla Emmie tempat och inte fått behålla nåt utav det hon ätit.
Dock har hon fått behålla en piggelin o saft !!!
Efter att Micke kommit hem från jobbet åkte jag o handlade snabbt,
saft, alvedon och ett storpack Piggelin!
Under den tiden hade lilla krull börjat tokkräkas igen och när jag tempade henne hade hon 40,1 i temp.
Men hon blev så glad då jag kom in med påskpaket från våran söta granne;)
En jättefin o BRA bok, Nicke Nyfiken STORA nyfiken-boken,
där kan barnen lära sig massor=)

Idag har det varit VARMT och helt underbart väder!
Synd att vi inte kunnat vara ute och njuta av varma friska vindar, riktigt synd!
Men det kommer nog fler fina dagar =)
Folk verkar vara på glatt humör idag,
fint väder och långledighet framför.
Grannarna har grillfest och musiken dunkar så huset vibrerar,
känns som sommar=)
Jag längtar oxå efter grillfester eller att kunna gå ut med mina flickor o ta några cider,
alltför sällan jag hittar på nåt faktiskt.
Jag ÄR verkligen en mamma & det är min roll i livet numera om ni förstår vad jag menar,
men även om man är en mammamamma som betyder ju inte det att man aldrig nånsin vill haka på skoj grejer lr att man slutar upp att vara en vän utanför föräldrarskapet,
kan man säga så?
Hur som, jag längtar iaf till en helkväll med några av mina söta hemifrån!=)
Typ en gång i halvåret räcker gott o väl för mig =)=)

Sås, nu har jag hunnit torka spyor och duscha Emmie här mellan raderna och hon sover med höööög feber igen. (Typ 100 grader!!!)
Ska lägga mig hos henne nu! Nattinatt och GLAD PÅSK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Isglass är jättebra då får hon i sig både socker och vätska.
Klart man får ut och roa sig fast man är mamma!
Är så skönt att få vara barA angelica i skolan på dagarna å sen när jag kommer hem är jag mamma. Lite av båda världarna!

Laila sa...

Du prioritera dina små och är mycket mamma men man får inte glömma sig själv i det hela. Det finns ju underbara partypinglan i dig också. Och den underbara kvinnan som Micke blev kär i får vi ju för g-ds skull inte glömma.
Oh, vi har ju haft en del kul ihop. Förfesterna som aldrig vill var ta slut är ju bara bäst.... men det var länge sedan nu. Men man har ju minnena...eller har man?!;)

Oh, vilka feber röda kinder. Stackars er storhelger verkar inte riktigt vara er grej i år. Hoppa över dem så får ni ett kanonfrisk år i år, om du förstår vad jag menar. Krya, krya på er .
Love

sina sa...

Sötaste Laila, du är guld!
Ja den kvinnan finns väl där långt inne nånstans, måste bara försöka komma ihåg o 'plocka fram' den ibland och inte fastna i vardagslullet liksom, ja du vet.
Minnen jajjamen det har vi allt,
underbara minnen=)
Älskar dig hjärtat!
Ha en jättefin påsk och pussa dina små söta från mig <3