söndag 10 april 2011

Underbart väder!

Idag var farfar hos oss o käkade lunch.
Våfflor, grädde, sylt & glass mumma!
Han & Micke drog ut o körde med mätta magar.
Jag & barnen drog till parken och det underbara vädret=)
Barnen hittade direkt varsin kompis i parken,
Mio lekte med en liten tjeja i hans ålder och Emmie med en liten söt tjeja i hennes ålder.
Emmies lekkompis, undra om hon hette Nea, pratade heeelt rent och jag vart helt chockad över att de var i samma ålder hehe.
Hennes mamma var en pratglad & öppen prick och därav fick jag oxå umgås lite i parken.
Alltid trevligt att träffa nya trevliga människor!
Jag har verkligen vuxit sen jag flyttade och allra mest sen jag blev mamma.
För typ 5år sen kunde jag tom tycka det var jobbigt att betala i kassan för jag var så ruggigt blyg!!!
Men tvingas man att göra olika saker och ta för sig, då växer man och får en aning mer skinn på näsan.
Numera har jag inga problem med att prata med främmaned människor,
jag tycker tom att det är kul.
Men att prata inför en stor grupp, näää, det kommer jag aldrig lära mig att göra!

Hur som ;
Efter ett par timmar i parken begav vi oss hem,
Micke fick ta över och jag åkte på ett medelpass.
Godeguuud mina magmuskler är historia kan jag säga,
men lite armstyrka hade jag allt kvar;)
Toksvettigt och skönt var det, vi får se om jag kan stå på benen imorgon?

En helt ok dag har vi haft.
Måndag imorgon, ny vecka och nya äventyr.



I princip när som (lr inom ett par veckor iaf) ska finaste Jenny & Fredrik ha sin bebis nr.4.
Hoppas på att få träffa Jenny veckan som kommer o få beundra & klappa bebismagen=)
Det är några stycken runt om mig som är gravida nu och klart att man börjar fundera lite xtra.
*Ler*
Jag har bebifeber och jag blir helt varm o tårögd bara jag tänker på en liten.
Vi har tom ett så fint flicknamn, för jag tror att vi skulle få en liten tjeja, hehe.
Men jag får fortsätta att fantisera,
för här blir det inga barn gjorda!
Man ska aldrig säga aldrig, men jag är ganska så säker på att det inte blir fler för oss,
även om det skulle vara sååååå mysigt!

Jag är så glad att det finns hjärtan runtom oss som ska få små,
då kan jag få gosa lite=)
Ohherregud ja, så mkt kärlek så mkt kärlek =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sina, du är som gjord för att ha fler barn...sån supermamma som du e! En riktig inspirationskälla för mig=)

Tycker också det är kul att träffa nya människor å ser fram emot att få träffa dig nån dag=)

Prata inför folk ja...bävar för c-uppsatsen sista året då vi ska prata inför proffessorer å lärare å grejer...huu=)

Ha en fin dag!!

sina sa...

Gumman vad du är gullig!
Förstår att Loijsan tycker om dig så=)
Jag är ingen supermamma alla dagar,
egentligen är jag nog en ganska så tröttmössamamma,
men jag försöker verkligen göra mitt bästa, precis som alla mammor;)

Jamen det vore ju helt UNDERBART o få träffas.
Hur ska vi fixa det?=)

Oherregud ska ni göra det??
Hjälp!
Men jag är helt övertygad om att du kommer fixa det galant!
Få se det som en riktig utmaning.
Tänk att det ska vara så himla jobbigt, för egentligen, vad är det som kan hända?
Att man tappar bort sig eller att rösten börjar skaka,
ett par djupa andetag och så börja om från början!
Lättare sagt än gjort,
men jag hejar på dig!!!

Ha en fin dag ni med! <3

Lela sa...

Men du ni gör så himla fina barn ju!!!!

sina sa...

Älskade Lela heheeee, NI MED!!<3
Nu har vi en mörk o en ljus,
undra hur nr.3 skulle se ut?
Näää nu ska jag inte funtteera så mykke, blir sugen ju!!!!! =)

Anonym sa...

hej, det är stor skillnad på att ha 1 och två barn, det märker man när man ska iväg och så. men att ha 2 eller 3, det är ingen större skillnad. passa på nu, så alla blir i ungefär samma ålder. det är ju inget man kommer ångra, att få barn, däremot känner jag många som ångrade att det inte skaffade fler....

sina sa...

Hej anonym =)
Ja jag har hört många säga det,
största omställningen är från 1 till 2 barn,
men att med 3an flyter det bara på liksom;)
Jag skulle så gärna vilja,
men det som bromsar är att jag haft en jobbig förlossning och att tom snittet med nr2 gick lite knast,
så vågar vi nog inte.
Men tiden får visa hur det blir,
men som det känns just nu så fortsätter jag att drömma och njuta av våra 2 små=)