lördag 9 april 2011

Liten blir stor

Idag har jag funderat mkt kring hur fort barnen växer upp egentligen!
Emmie sprang stolt till mig idag då hon lyckats stänga dragkedjan på munkisen själv,
hon räknar till 10 vilket inte är ovanligt i hennes ålder det vet jag,
men för mig känns det stort ändå=)
Hon kan peka på tangentbordet hur många år hon är och hur många år Mio är,
varje gång vi kommer in vill hon klä av Mio först, sen tar hon av sig själv.
När vi ätit klart dukar hon av sitt och gärna Mios oxå om jag inte hunnit före.
Det är bara så himla otroligt att min lilla babyflicka har blivit så stor och har lärt sig så mkt.
Jag tycker det är helt underbart roligt,
samtidigt som det är lite skrämmande hur fort tiden egentligen går!
Idag var vi på jympa jag & Emmie, alltid lika skoj!
I bilen på väg dit vinkade hon till en äldre man i bilen brevid ; hejdå gubbe!
Sen fortsatte hon ; Morfar är en gubbe mamma?
-Jaa, morfar är mycket äldre men vi säger inte gubbe hjärtat !!
Sen har vi bara varit ute en bra stund o lattjat och vips så var dagen över igen!

Inga kommentarer: