torsdag 10 september 2009

Boooooo !

Idag var jag till Mvc.
ökat ett halvt kilo. Blodtryck bra. Bebishjärtat slog i 133. Sf-mått 34 (vuxit 1cm).
Alla andra prover bra förutom att det visade sig att jag hade högt blodsocker.
Och ändå hade jag inte ätit på ett par timmar.
Så på måndag morgon måste jag tillbaka till bm och Lab för att ta prover.
Göra nå glucosbelastnings-test som det hette.
Jag ska vara fastande from 22 på söndag- ta fasteprover på måndag morgon-
dricka sockerlösning- vänta 2tim där o ta nya prover igen.
De misstänker att det kan vara grav.diabetes jag fått,
men håll tummarna att fallet inte är så !!!
Det var inte min ord bm som jag träffade idag, dock en lika rar som våran Eva=)
Hon var ny på karla o hade jobbat innan på USÖ,
på avdelningen där jag + bebben ska ligga efter snittet.
Hon berättade att det var en toppenmysig o lugn avdelning!
Och som snitt nr.2 för dagen borde våran lilla bebbe ploppa ut ca. kl. 10.30 jabadabadooooo!=)

Annars var vi ute o lekte me Viggo o söta mamsen hans.
Barnen var dock inte på lekhumör.
Emmie hände mest vid mig o snuttan e tokigt snorig o hängig här nu,
så nu ska jag sätta mej med henne i soffan o mysa lite till barnprogram innan det e dax o nanna.
Förresten så har Micke ont i halsen o e varm här.
Jag vill inte bli sjuk jag med!!!
Men jag brukar ju slippa va krasslig när dom är det=) Puss

Inga kommentarer: