fredag 25 september 2009

Mvc & läkarbesök

Juhuu, jag var till min bm idag dådå.
Allers såg fint ut.
Bebbehuvvet har fixerat sig, hjärtljud 140, sf-mått 35 (precis som med emsan),
en normalstor bebis trodde bm.
jag tippade på en 6kg bebis men hon bara garvade åt mej, nejnejnej, bebisen känns så tydligt eftersom det inte ligger nå fett emellan.
Hur som, spelar ingen roll, 3kg eller 8kg, så länge lill vill hålla sig i maggen tills det e dax för snitt;)

Sen var det dax för läkarbesök för lilla troll.
Hon fick hosmeducin som är slemlösande, neceril o Alvedon regelbundet.
Idag är första dagen på hela veckan som hon har behållt lite mat!
Tom imorse vaknade jag av att hon kräktes ner halva sängen av de ca 50ml välling som jag fick i henne kl.04.
och tack godegud för hostmedicin säger jag!
Den verkar hjälpa henne bums!
Efter kvällsdosen somnade hon o hon har inte vaknat till hostandet en enda gång, än!
*peppar peppar*

Själv sitter jag här med världens febervärk i kroppen o huvet gör jäkla ont o
däsan e dodaaalt däppd!
Så jag ska faktiskt lägga men nu. I soffan lr sängen vet jag inte än.
Men vila måste jag, för febervärk är INTE skönt nånstans!
Jag hoppas att jag/VI mår bättre imon, så vi kommer iväg o grattar svärfar.
Puss hej!

P.s. Min skinka mår mkt bättre så det e jag glad för!=)

1 kommentar:

loijsan sa...

idag har ja en känsla av att de e en tjej till ni får=)
vaknade o de bara kom upp...
så nu får ha hålla mig till de får vi se då;)