måndag 14 september 2009

Ett par snabba rader. *me sooo tired*

Ööö joo, dagen började med glukosbelastning på lab och massa prat med bm.
När jag tagit dom första proverna o druckit det gooooda härliga supersockriga tjockflytande drickat,
fick jag sätta mej ute i väntrummet o där skulle jag sitta still i 2tim.
Jag vart helt kallsvettig o illamående, men annars var det nemas problemas!
Micke ringde efter 1tim o jag hör hur Emmie gråter efter mig sa han, ståendes vid ytterdörren.
Han skulle lämna henne på dagis, men hon har varit snorig o han bedömde det som att hon inte mådde helt okej? Jag misstänkte att lilla sessan var mest mammasjuk?
Så de kom förbi där o viss hon ÄR jättesnorig, vilket dom flesta dagisbarnen verkar vara,
men hon var otroligt känslig o mammig, så hon fick stanna hemma idag.
När jag kom hem efter proverna, vilka förresten visade sig vara helt bra/normala,
sov sessan min. Snocken full med snor o ögona lite gråtna. Snuttan.
Vi har bara varit hemma idag igen o pysslat. jag kan ju inte röra mej fritt alls...
Men vi fick nytt handfat till toaletten idag.
rörmokaren sa att det måste varit det äldsta handfatet han monterat bort?
Från 40talet, när husen vart byggda!!! Godeguuuud!
Ni vet, en kran för kallt, en kran för varm. Fy fabian!
Men nu har vi nytt o frächt,
enda kruxet är att färgen bakom handfatet e från 40talet hahahahaha=)
Hemma i tälje händer det mera tråkigheter men jag orkar inte gå in på nåt.
Bara att jag är jätteorolig och väntar på samtal därifrån..
Men en glad sak är att pappa blir utskriven imon, om allt går som planerat=)
Bästa söta gamle far <3

Imon ska jag äntligen få träffa 3 hjärtan o lilla Disa-hjärtat.
Ser jag fram emot. Ladda batterierna lite i goda vänners lag. Det behöver jag!
Puss o god natt !

3 kommentarer:

carro sa...

skönt att testet gick bra hjärtat! och kul med nytt och fräscht i badrummet:) vi har också såna kranar som ma måste vrida på:(

Älskar er!

Therese sa...

åh så underbart att din pappa blir utskriven =)
En glad nyhet så här på morgonen! Det gillar vi *ler* Hoppas Ems mår bättre idag.
Puss

loijsan sa...

Lilla sessi kanske behöver mer tid ensam me pappa..så mamma kan få en stund för sig själv utan att behöva tänka på att hon gråter;)

För övrigt e de lugnt här hemma nu...alla som ska vara hemma e hemma igen så oroa dig inte!

Skönt att de inte va nåt tokigt me sockret iaf! =)
Då e de bara o kämpa på me skinkan ett par veckor till...
puss