tisdag 8 september 2009

Exakt 3v kvar imon !

Wiiioooo wiiiooooo den stora dagen närmar sig verkligen med raska steg.

Känns som att jag bara bloggat om tråkigheter på sistone och ännu en tråkig sak är att jag faktiskt knappt kan gå. jag har så jävulusiskt ont i min höft/skinka/höger ben.
Det är som vassa knivar o jag kan inte belasta fullt på benet.
Hur som har jag gått till o från dagis, haltandes o skamsen haha, för jag måste verkligen komma ut om ens en stund om dagarna!
Sen vi flyttade hit har vi inte gjort annat än plockat o spikat o städat o fixat.
Vilket jag tycker är mysigt men jag önskar att jag orkade mera!
Jag vill så gärna ha så mycket som möjligt klart innan bebis föds.
Men jag förstår ju oxå att jag måste börja lugna ner mig lite o samla krafterna till senare=)

Nu har jag suttit här i 10min o kikat lite på nätet, ex på vad som fattas till bebben ;
skötbord, spjälskydd.
Sen måste jag handla nappar, blöjor, filtar o kläder.
Och en MÖSSA till lilla huvudet måste vi ju ha!!
Jag har verkligen knappt hunnit med nåt!
Men lilla sängen är bäddad, kläder tvättade och syskonvagnen står så fint i garderoben.
Så lite har vi hunnit fixa iaf ! <3
Jag har inte tänkt på det så överdrivet mkt, men nu är jag verkligen nyfiken på vad det är för en där inne? FLICKA eller POJKE? vad tror ni ??=)

Sen finns det en hel del som behövs köpas till d nya hemmet, men det tar vi allt eftersom!

Imon är det onsdag.
Jag har lovat Micke att försöka vila ett par timmar iaf medans sessan är på dagis. *s*
men sen vill jag faktiskt få ordning där nere i källarförrådet och så måste jag tvätta.
På torsdag ska jag träffa mina örebro-hjärtan Annica & Viggo. Myspys!
(Annica var på spontanbesök idag o det gillade jag skarpt. Hon är så go!)
Sen ska jag på mvc på torsdag oxå.
Träffa en annan bm eftersom min bm har semester.

Och den 30de, snittdagen, då kommer mina hjärtan hemifrån hit och är här hemma med lilla blivande storasyster Emmie och så får vi skjuts till sjukhuset av Joona o så kunde han hämta hem nyblivna 2barns-pappan så han kan ta över Emsan.
Så himla glad att dom alltid är hjälpsamma till tusen.
O jag har ju mina fina tjejer här med som har lovat att dom alltid ställer upp om vi behöver dom och det känns som en otrolig trygghet att ha sånna människor runtomkring sig.
Jag är verkligen så glad över att jag har lyckan o ha er i mitt lr vårt liv! <3

Nu börjar IDOL! kan man ju inte missa! Puss hej.

2 kommentarer:

Eva sa...

Ja, du får ta det lite lugnt nu sina! Tänk på att din kropp ska funka för 2 små troll snart...Inte roligt att ha ont då ju :0((
Jag tror du kommer få en flicka...Har ni några namnförslag än? Är det Mio fortfarande eller något annat? Kram från mig & dojjan...Hoppas din pappa blir bättre snart...

Anonym sa...

Jag tror pojke!!..
hoppas på en blond med blåa ögon :D
pussar på ere //ida