torsdag 3 september 2009

Älskade pappa


Min älskade gamle far ligger på sjukhuset efter en liten hjärnblödning fick jag veta igår kväll.
Ushamej vad ledsen jag blev=(

Han mår bättre nu, en riktig krutgubbe det där,
men balansen är dålig o han har förlorat hörseln nästan helt.
Så jag kan inte ringa till honom, för han hör inget ändå.

Men mina syskon o mina pojkar + deras respektive har varit där o hälsat o kramat från mej.
han blir utskriven efter helgen. men om inte åker jag dit.
Annars tar jag mej dit så fort jag kan eller om pappsen kanske äntligen kunde åka hit o se hur vi har det?

Han har längtat så länge nu sa han sist.


Ikväll e jag halta-Lotta.

Jag kan knappt gå, vete fasiken vad som sitter i kläm i svanken/ höger skinka?
Idag kom sötaste Annica & Viggo på besök.
Ojoj vad jag saknat dom!

Viggo var snabbt uppe i min famn som vanligt o det kändes mys.

Underbara unge med myror i brallan, hehe, han är sååååå snabb!=)

Blir skönt när allt lugnat sig lite så vi hinner träffas mera!

Vi var här hemma en stund o sen gick vi ut så barnen fick leka lite.


Vad har jag mer gjort?

Svabbat alla golven (kan ju faktiskt vara därför jag har ont idag oxå?)

Fixat o donat här hemma.
Imon ska det borras o tvättas mm mm.
Planeringen för köket är i full gång!
Vi ville ha vitt överallt, men ångra oss eftersom det är lite högt i tak.

Målar vi vitt förlorar vi den där breda kanten uppe vid taket o det vore ju synd för det har sin charm.

Men i köket blir det evt en köksö och så byter vi ut skivan vid diskbänken.

Ööö joo kakelplattorna är mossgröna och frågan är vad vi ska göra åt dom?

Och golvet skulle vi oxå vilja byta ut.
men allt det blir sen när ekonomin tillåter! Kul o planera!
Nää nu ska jag halta runt lite här.
Så jädra mkt o plocka med så man blir gääälen! hehe=)

Massa pussar o kramar till världens bästa Jenny o barnen!
Krya på er söta så vi kan ses snart!

3 kommentarer:

Carro sa...

Messade dig om en liten ide till köket hjärtat:) En tillfällig lösning iallafall;)

annika sa...

Du får ta det lite lugnt sen, när ni fått lite mera ordning=)Va rädd om dig gumman...det börjar bli tungt här med och det känns på ryggen om dagarna, när man donar här hemma...kramar

Sina sa...

Annika ;
ja på nåt vis tror man att man är en stålkvinna för det mesta men när kvällen kommer o man slappnar av hinner man känna efter och nää vi är nog inte gjorda av stål! *ler*
Klapp på magen hjärtat! <3

Carro ; thank you för tipset.
Ska kika. love u