tisdag 29 september 2009

Imon blir Emmie storasyster <3

jag har mått kassare än kassast idag.
Huvudet gör sååå ont, jag är helt rödmosig hela jag, rösten finns knappt, host host host o snörvel, men ingen temp, vad jag tror? (jag vägrar tempa!)

Emmie fick gå på dagis en annan tid (tack för goa fröknar) eftersom vi skulle till USÖ för inskrivning dådå.
Vikt o längd, blodtryck, massa frågor, information, prata med narkosen och få tid för snitt.
Så länge jag inte blir sämre skulle dom snitta mig, tack godeguuud!
Men helt plötsligt blev allt så verkligt och godeguuud så nervös o handsvettig jag blev.
Samtidigt som lyckan bara bubblade i mig när jag satt o tittade på den lilla 'boxen' som de redan ställt in på vårt rum=)
Där ska våran lill* ligga imon, om allt går fint. Och det ska det göra!

Min skalle värker nåt så fruktansvärt o kinderna hettar.
Emmie somnade redan 17.30. Pluttan var så himla trött.
Jag ville ha en familjekväll o jag ville gosa xtra med min lilla tjej som säkerligen kommer bli genast ganska stor imorgon, men det gick inte o hålla henne vaken. *ler*
Men innan hon somnade hängde hon som en liten apa runt min hals o bara kramade o pussade o busade. Hon känner nog att nåt är på G?

Hur som,
nu ska jag hoppa ner i plurret o slappna av lite.
Sen ska jag Hibi-scrubba mig inför op. (ska göra det imon bitti med)
Tidigt imorgon kommer mina hjärtan hemifrån. Loijsan, Joona, Carro & Colle.
Dom ska vara här o ta bra hand om min lilla skatt medans vi är o plockar ut lillebror/lillasyster (som Loijsan skrev).
Så himla glad att ni vill komma hit. betyder en hel hel hel massa för mig/oss.

Kl.07 ska vi skrivas in.
Kl.08 in på operation.
Nån gång därefter är jag 2barns mamma.
Känns helt overkligt! Och helt underbart!
(o shit vad nervös jag är!)

PUSS

P.s. Tack söta Annica för bullarna dom var riktigt mums! Du är så omtänksam! <3

10 kommentarer:

Milla sa...

Oj, nu blev jag oxå nervös!!
Wiiihiii, kommer hålla tummarna hela natten i sömnen;)
Godnattpuss!

annika sa...

Ohh en massa lycka till med allt nu...ja imorgon blir lilla sessan plötsligt väldigt stor<3<3<3...pussar och kramar=)

loijsan sa...

Va väldigt längesen som ja vet att ja när morgonen börjar klockan 4a så e ja inte trött=)) iiiihihi ska bli så spännande! O de ska bli så roligt att få umgås me Emmie lite längre än vi brukar=)
Nej nu e de natt är du;)
Pusspuss ses snart

Mitt liv i din vardag ! sa...

oj oj oj nu pirrar de i min mage hehe.

all lycka till , till imon!!

många kramar!!

Madeleine sa...

Wiiie! Så spännande!
Håller tummar och tår att allt går kanon och väntar med spänning på att få rapport om lill :)
Lycka till :)
Kramar <3

accka sa...

Jag kan inte ens beskriva hur lycklig o gald ja e för er skull just nu.. TÄNKER INTE skriva vad de vart för de vet ja hihihihi:)

Men bara säga att jag äslkar dej gumman o e sååååå otroligt glad!!

Anonym sa...

GRATTIS till lilla prinsen <3
Kramar gänget i Hallsta

Linda sa...

Lycka till!!!! Det kommer gå jättebra! Tänker på er massor! Kram Linda

Fia sa...

spännande, hoppas allt gått bra. VÄntar nyfiket på bilder och story ;-)

Carro sa...

Tänk att lilla Emsan nu är storasyster:) Så himla glad för eran skull hjärtat! ´Älskar er!