lördag 5 september 2009

En märklig dag...

I väntan på farfar....
Så trött så trött men håller humöret uppe =)
Jupp såhär avslutade vi våran dag dådå...


Imorse åkte vi hem till tälje dådå för att vara hos min kära söta pappa och naturligtvis för att få träffa alla andra hjärtan oxå!

Åkte till sjukhuset först, (jag har inte träffat pappa sen april eftersom han har varit i Finland över sommarn på deras sommarställe).

Där låg han ensam på rummet, vitskäggig som jultomten själv och höll för ögat.
När han fick syn på oss studsade han upp snabbt som ögat och jag blev livrädd för att han skulle ramla ihop!
Men han blev så glad över att se oss=)

Ja jag ligger här o lyssnar på musik sa han glatt
(pappa älskar musik, han är en gammal musiker/trummis o musik har varit hans liv).
Hör ni? fortsatte han.
jag kunde inget annat än att le mot honom,
men nån musik, det hörde jag inte =(

Sen tittade han på Emmie; nemen är det min lilla prinsessa som kommer gåendes där?

Har mamma haft papiljotter i ditt hår eller ser du verkligen ut så?

Han tog på Emmies lockar o fick som nå flashback från att jag var liten,

började berätta att mina lockar som liten var precis lika mjuka. *ler*

Han pratade på i ett, men hörde inte mkt av vad jag sa.

Han kom ihåg saker väl, men mkt som han berättade,
saker som han upplevt nu sen efter att han fick sin hjärnblödning o skallskada, inte alls kan existera.
Största delen av hans dagar men mest nätter är fulla av hallucinationer.

Dom fina sakerna som att han haft besök från Finland, musiken, roliga tv-program o att grannen på avdelningen gifte sig där o det varit fest sa jag inget om.

Men dom otäcka krypen som flög in där på rummet om nätterna och svävande sakerna försökte jag tala om för honom att det är inte på riktigt så du behöver inte vara rädd!

Neee deeet vet jag sa han!
men efter en stund hade han glömt bort att jag just precis berättat för honom vad som var verkligt o vad som inte var verkligt=( Ushamej va hemskt det måste vara o uppleva sånt!
Han blev så lycklig när emmie ställde sig brevid hans säng o klappade honom på magen o sa ; aaajaaaaaj. Sen skickade hon massa slängpussar. *ler*

Det var hårt att lämna honom kvar där, men jag hoppas att vi ses snart igen..

Lilla lilla älskade pappa <3


Efter det blev det mat hos min syster och alla sötnosar kom dit.

Sa syrran att vi var 14 lr 17? hehe=) Underbart!

Timmarna rann iväg, vilket det alltid gör när man har mys.

Strax innan halv sex åkte vi hem,
men istället för att hemresan tog max 2tim som den brukar göra, tog den 5 tim!
Bilen bara la av strax innan E-tuna, på motorvägen.
Orkaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Loijsan & Joni var på väg för att hjälpa oss, men
Mickes pappa ringde efter bärgning och kom sen o hämtade oss från Eskilstuna.
Jajjamen, på tisdag skulle en man komma o kolla på bilen för evt köp o en annan snubbe var oxå mkt intresserad, men nu kan vi ju säga jallahej till att sälja bilen.
Men nu är jag faktiskt så trött o slut så jag tänker inte grina över den saken!
Vad skulle vi annars göra av alla våra miljoner om inte reparera bilen??
hehe
Nee, som karlsson på taket skulle säga ; det är en väääärdslig sak!
jag får försöka tänka så (medans jag ser tusenlapparna flyyyyga förbi! *S*)


Slutsats ; trots en hel del tråkigheter o massa tårar, så har jag fått en dos av dom jag älskar idag och Emmie har fått pussar o kramar så hon klarar sig ett bra tag nu igen.=) Vi älskar er väldigt mycket. Väldigt väldigt mycket! Puss o god natt!

2 kommentarer:

Lottha sa...

Skickar en massa styrkekramar och tankar till er!! <3 /

Carro sa...

Uh vilken otur ni hade söt:( tyckte SÅ SYND om er:( Du hade ju inte någon jacka och det va så kallt:(! Men det va jätte mys att se er hjärtat och sessan är SÅ UNDERBART SÖT! Saknar er massor! Love u