måndag 21 september 2009

Det vände fort



Dagen började toppen!
Emmie såg glad ut när vi närmade oss dagis och när fröken sandra frågade om Emsan ville komma o leka sträckte hon fram händerna så glatt och vinkande knappt hejdå till mig.
En snabb puss fick jag!
Och inte en tår fälldes och jag blev ju såååå glad! Det kändes fint!
Jag hämtade hem en glad o nöjd, fast en mycket trött liten tösa vid 13.30.
Första timmen sa hon inte ett ord.
Sen fick hon mundiarré och blev väldigt speedad tyckte jag.
Klättra överallt, visade alla grejer, stod o vingla uppe på lära-gå-bilen, upp på kistorna, upp på bordet i sitt rum, det gick lixom inte o få stop på våran lilla Duracell-kanin idag, haha.
Ingen kvällsgröt eller välling ville hon ha. Hmm?
Efter ett tag somnade hon, men vakna ganska så genast så snorig så hon knappt får luft.
Och hon hostar o försöker gråta, men har ingen röst.
Jag bara hör så tydligt hur jädra ont i halsen lilla stackarn har =(
HUR kan det komma bara sådär???
Så i 3 timmar har jag vankat runt med en superledsen liten tjej här,
för inget annat än att ligga i mammas famn duger.
Tungt aaa, men allt för lilla hjärtat mitt.
Jag hoppas bara att det går över lika fort som det kom!!?
Och jag hoppas att jag inte åker på nå skit nu, för det vore verkligen inge bra,
inte just nu.
Men jag brukar ju klara mej hyfsat=) *peppar peppar*

Men innan kvällen där hann vi baka moccarutor här. MUMS!
Och Micke spikade upp hyllor i Emmies rum. Blev fint!
Och så satte vi upp en 'gardin' för andra ingången/ytterdörren,
för den ingången använder vi icke.
Dit ska vi köpa ett skötbord tänkte vi.. låter konstigt jag vet, men det kommer o bli bra!
Micke har försökt att fixa fogarna i badrummet men det blidde inte så bra.
Blir till o köpa andra grejer, bättre grejer, sen nån gång i framtiden.

Nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad, ta nåt o äta kanske eller bara rulla ner i säng?
Söta drömmar!

Inga kommentarer: