söndag 7 juni 2009

Pott-träning & cykeltur






Igår köpte vi en potta till lilla Emsan.
Den var jätterolig o ha på huvet och att samla små saker i,
men att sitta på den? Näää! Ingen höjdare ;)
Denna morgonen har jag plockat undan massa leksaker som Emmie inte längre leker med.
Bla fällde vi ihop gåstolen som hon knappt använt,
men dååå minsan vart den jätterolig o leka med ju!
Den blev Emmies nya F-1 bil, hehe;)
(Nu väntar jag på att lilla pappa Micke ska gå ner till källarförrådet o fixa lite plats så jag kan gå ner med alla saker.)
Jag älskar verkligen våran lgh och trivs kanon,
men nu är det trångbott här. Leksaker överallt!
Så det fick bli en annons på Blocket o nu hoppas jag på att vi hittar nåt,
innan lillebror/lillasyster föds!
Emmie vaknade så tidigt som 04.25 imorse, så jag är lite lagom trött idag.
Men en promenad till affären har vi orkat med.
Lilla krull fick åka i sin nya rosa cykel!
Halva vägen styrde hon med en hand o i andra handen höll hon den tillhörande rosa telefonen och verkligen pratade högt i luren med huvudet lite lutandes sådär.
Där fick sig många ett gott skratt och ja, jag hade väl oxå rätt svårt o hålla mig,
så där gick jag o skrattade smått generad, alldeles ensam;)
Jajja, huvudsaken är att hon tycker om sin nya cykel.
På hemvägen var det inte fullt lika lätt då hon blev jättetrött o satt o hängde med huvudet o jag fick tvinga henne o hålla sig vaken.
Men nu sover hon.
Och här ska det bli kött, klyftpotatis o beasås. Mumma för pungen!

3 kommentarer:

Carro sa...

Haha guuud så söta bilder:)
Tack hjärtat! Jaa då har vi stort så alla får plats att sova över:) Hoppas hoppas! Åh har ni lagt ut den på blocket nu=) Då håller jag tummar och tår här borta också:)
Saknar er så mycket gumman!

Älskar er!

accka sa...

hahahahah sötis sessan:)

jajajaja ja vet att ja ska ligga i sängen, men mannen ville myssssa;)

Ses imorn..love you..

loijsan sa...

haha vill inte sitta på pottan va? =) ser inte riktigt road ut iaf...