fredag 5 juni 2009

Bajskorv





Idag har vi haft besök av flera sötnosar. Jag skulle baka min paj, men efter att jag dragit fram allt o satt margarinet på smältning insåg jag att jag inte hade nå bakpulver. Åååååå va irriterande! Jajja, jag förberedde allt o Annica köpte med sig bakpulver, sen fick flickorna underhålla varann ett tag medans jag fixade ihop pajen och det gick ju bra=) Emmie fick ännu ett jättefint 1års paket av Ida & hennes lilla familj. Sån där fin lek&lär leksak som vi tycker om. Tycker sånt är helt toppen! Tack snälla söta! Och tack mina söta för en mysig fika/pratstund ! <3> Micke fick sluta lite tidigare. Emmie var totalt slut när vi åkte o hämtade lilla pappa. Hon hann inte sova nåt under dagen där och idag har hon VERKLIGEN haft en känslig dag kan jag säga. Aldrig varit med om maken. Hon blir såå lessen o mammig för minsta lilla.. Hur som, hon tvärsomnade i bilen så vi struntade i lek&bus som vi skulle åka till. Åkte en sväng till Marieberg istället så hon fick sova gott i bilen. Handlade lite granna. På hemvägen höll jag på o somna. Jag har varit så dödens trött idag så jag bara velat gråta. Men hem kom vi o det fick bli pizza idag. Emmie åt sin mat samtidigt som oss, som vanligt. Nöjd o glad o rätt så kletig till slut;) Så när Micke hoppade i duschen drog jag av Emsan kläderna så hon fick bada med pappa. Alltid lika roligt o uppskattat tycker hon! Pappa är väldigt populär + att han låter henne skvätta o leka med vattnet lite hur som. Det hela resulterade i att dom badade. jag satte mej på toaletten för att oxå få va me o lattja lite. Det blev lite mkt vatten i badet, så Micke lutar sig för att dra upp 'pluppen' som Emmie satt på. Han drar upp 'den', men den kändes konstig o helt plötsligt ropar han helt chockad; 'det e skiiit! Emmie har skitit i vattnet!' Och där sitter han o håller i en liten kotte hahahahhaha. Fiiifaaasiken vad jag tyckte det var roligt. *kiss o bajs humor e kul* Micke studsar upp snabbare än blixten o upp med Emmie. Upp med kottarna o spola/skura rent i badet o SKRUBBA både Emmie o micke som suttit i vattnet. Tur att det var små fasta kottar! hahahahhahaha' ojojoj! Det var nog dagens eller tom veckans roligaste händelse. Efter bad blev det mera lek o bus som slutade med en bula i både Emsans o lilla pappas panna. Trä mot trä;) Nee-e nu blir det soffan här. Jag är så trött så trött. Men glad! tack för ännu en bra dag <3 style="color: rgb(255, 102, 102);">Jajoooo! Idag gick vi in i vecka 22 tjohooo vad tiden går! Grattis till oss o en ny gravidvecka =)

6 kommentarer:

Laila sa...

Ha,ha,hiiiihii.
Vad hon kan den där lilla. jag kan riktigt se Mickes min när han upptäcker vad han håller i handen. :-)

Sina sa...

Laila!
Jaaa hahahha du skulle varit me o sett! Det var så sjukt roligt.
O emmie bara stirra med sina stora ögon o fatta nada o fortsatte med nr2 när jag lyfte ur henne ur badet haha=) Stumpan då...
Ojaaa duu kläderna, det fanns sååååå mkt fint så jag har varit helt överlycklig här! Tack söta!
Hoppas ni får en underbar helg! PUSS

accka sa...

hahahahahahahahahahahahaha herregud vad ja skrattar här:)

Carro sa...

HHAHAHAHAHHAHAH jag håller med! Kan verkligen se Mickes min:D:D Gud va roligt:) Skrattar så tårarna sprutar:D

Saknar er så gumman! och gud va magen har växt bara på en vecka! Så fin! Älskar er

loijsan sa...

AHAHAHA näääe stackars Micke ;) HAHA!! Ja man kan säkert hålla vattnet i badkaret me vad som;)
Nu får ja en syn på hur Joni skulle se ut om de va hans "misstag" ;) hahaha

Oj du söta va magen din växer=)
BARA magen...så fin så fin!
Ny vecka o en mindre tills lillo tittar ut <3

nu e de kalas här=)
Puss puss love you

Lela sa...

hahaha! Bajs-Micke!! Nu är vi svenskar igen! flyttar in i lgh på måndag :) Känns gött, fast vi saknar curtan som faen...I Tisdags på väg från arlanda stannade vi i Örebro för att gå på ikea o då trodde jag att jag såg dig o emmie där så jag sprang efter, men när jag kom närmnre så var det inte nii :( Jaja! pöss o grattis till sessan o till stora magen (som jag tror innehåller en pöjk!)