måndag 22 juni 2009

Ja eller nej?

Idag har vi varit o tittat på en större lgh.
En 3,5 rok på 104kvm, högt till tak, himla charmig lägenhet.
Toppenfin med lite vitfärg på väggarna o annan kakel i köket o sååå.
Sovrummet var STORT o så fint med 2 fönster mot innergården.
Gott om garderober!
Nackdel att badrummet var litet, får inte plats med tvättmaskin,
vilket jag verkligen skulle vilja ha som 2 barnsmor.
Och så ingen balle dådå, vilket jag oxå verkligen skulle vilja ha!
Däremot var det bara 1/2 tr ner till en fin innergård,
där vi redan vart presenterade för en massa trevliga grannar *ler* och Emmie charmade och blev kallad för lilla trollflickan av den rara granndamen.
fast vi hade nog gärna sett paret som vi evt ska byta med som våra grannar,
för vi satt bra länge o bara pratade o sessorna som e lika gamla fick leka av sig lite=)
Så jaa, nu dividerar vi för fullt för & nackdelar här hemma.

Annars då,,
Monica & lilla Selma kom på fika idag.
Vi satt ute i det fina vädret o mös/fikade o Emmie sprang runt o plockade med allt.
Efter ett par timmar gick vi in så Moncan kunde amma Selma.
Emmie var trött men på riktigt bushumör.
Hon ser mig komma med en ny blöja, skrattar högt och ska försöka springa ifrån mig,
men snubblar på sina egna fötter o PANG rakt in i vardagsrumsbordet..
Uhh jag hann se allt i slowmotion o hann ju inte fram... Mitt lilla hjärta!
Bordet har dubbla kanter, vilket betydde dubbla enorma blå bulor=(
Det blev krokodiltårar i ett par minuter, sen snyft i mammas famn o sen var det bra.
Svullnaden har lagt sig rejält, men blåslagen kommer hon nog va imon?
Lilla lilla krulltotta.
Jag har haft MKT sammandragningar idag o världens halsbränna nu.
Glömde köpa Losec idag!
Så nu blir det ett stort glas milk o sen bingbong! Puss

VISST ÄR DET UNDERBART MED SOOOOOOL ! =)

1 kommentar:

lijsan sa...

jag tycker ni absolut ska byta! Inte så troligt kanke att ni hinner hitta en till innan bebis kommer! O ni ska orka göra iordning oxå! Dessutom kan man alltid lösa de där me tvättmaskin på andra sätt..den kan man ha på många ställen vet du! Finns ju som skåp som man kan ha den i o då kan den ju tillome stå i hallen...eller om ni har en sån där glugg i köket! De går alltid o fixa=))