söndag 31 maj 2009

Våran helg!








Nu ska jag försöka orka/hinna skriva några rader o berätta om våran helg. Igår var det som sagt emmies 1års kalas. Underbart lyckat hela alltihopa! Vi var oroliga att fikat inte skulle räcka, men hälften hade ju räckt! Jenny hade bakat MASSA goda o fina muffins. tack hjärtat! Micke bakade söta tårtor. Sicken kille va, hehe.. Vädret kunde inte ha blivit bättre. Redan vid 10 gick vi ut o paxade borden o hängde upp ballonger i träden, det blev sådär lagom fint o somrigt tyckte jag=) Vi hade en himla mysig morgon här hemma bara vi tre och Emmie var på så glatt humör=) Alla hjärtan började rulla in lagom innan 13 sådär. Allt som allt räknade Micke till 35pers. Helt underbart att så många ville komma! Vi hade det jättemysigt ute bland träden, barnen lekte, vi hade köpt såpbubblor åt alla knodds, (uppskattat tror jag?=) alla fikade, Emmie fick massvis med finfina paket och hon var ju såååå glad! Så tack alla snälla för en helt undebar dag och för att ni ville komma o fira vårt lilla hjärta! Betyder en väldans massa för oss! Och tack till min familj som tog sig hit! Det är ändå en bra bit o åka! Och vilket besvär med att låna o hyra bil o grejer, men ändå kom ni! Värmer i hela hjärtat! Och än en gång till alla; tack för alla fina presenter!!! Det var så kul o se Emmies min när hon vaknade imorse o fick syn på allt nytt hon fått. Hon roade sig själv med allt ett bra tag där =) Sen skulle hon upp i sin nya cykel som faffa köpte och där satt hon o pratade i sin lur, bytte tom öra ibland, skrattade o hade sig, hehe;) Så var det mors dag idag då=) Den har vi tillbringat i glanshammar hos Mickes kusses föräldrar, i deras stuga. Mickes kusin kom med sin underbara Jenny o sockersöta barnen. Och så var Mickes pappa med oxå såklart. Vi blev bjudna på grillat. oh gooode guud vad mat de hade gjort. O gott gott gott! Flera olika sorters sallader, majskolvar, grillad haloumi, kött, kycklig, revben, korv, olika såser mm mm mm. MUMMA! Fick barnen leka av sig oxå o solen gassade på finfint! Sen blidde det kaffe o tårta och sen var klockan faktiskt rätt mkt så vi åkte hem. Emmie var JÄTTE trött! Somnade i bilen i endast blöjan o en munkis.=) Nu sover hon som en stock bland sina nya (o såklart nytvättade) Kitty sängkläder som hon fick av sötnosarna från Sthlm. Jag ska ta o duscha bort solen från kroppen. Plocka lite o sen sova jag med. För imon ska vi ha ännu en mysig dag då söta Laila o hennes sessor hemifrån kommer hit över dagen och myser med oss! Wunderbaart! Hoppas alla har haft en braig helg. Jag har inget o klaga på;) Pussen!

Höll på o glömma! Så upptäckte jag igår ännu en liten bissing på sessan.
3dje lilla tanden där nere. sööööt!

Inga kommentarer: