torsdag 28 maj 2009

Dagis!

Igår när vi gick o la oss, pratade vi en hel del om framtiden..
Om hur det ska bli när lillebror/lillasyster föds,
vart Emmie ska vara när jag snittas?
Jag & Emsan har typ aldrig varit ifrån varann.. Aldrig behövt.
Så då måste vi vänja henne (o mej oxå) innan lite granna sådär.
Sen sa jag just att hoppas att Emmie får dagisplats innan bebis föds,
inte i samband med att bebben anländer,
annars kanske hon känner att;
ojdå nu kom det hit en ny familjemedlem o jag slussas ut direkt?
Uhh vad ledsamt det skulle vara!
Äää jag vet inte hur jag ska förklara men jag har hundrafemtielva tankar iallafall.
Hur som, idag fick vi brev och Emmie har fått dagisplats på Vintergatan from augusti.
Nu ska vi testa det där iaf.
15tim/veckan blir det ju. Hon kommer säkerligen stortrivas. Jag hoppas det iaf!
(För jag har en skräckbild inom mig där jag ser min lilla älskade dotter som sitter på golvet o gråter efter mamma när hon går.. Uhh hemska tanke!)
Men men men, det här kommer bli toppen!
Fixar alla andra det så fixar vi det oxå! =)
Jag e för blödig bara. 'ler* Men det är sån jag är!

Imon blir det fullt upp hela dagen. Mycket som ska fixas innan lördag.
Och Micke vill vara med på typ allt handlande,
så det får bli efter hans jobb huhuuu stress stress men väldans lattjot!
Ska det bli fint väder på lördag? Nån som vet?? Hoppas hoppas!

7 kommentarer:

Anonym sa...

24 grader o stekande sol!!!på lördag

sina sa...

24grader!!!!?
Nu blidde jag glad! Bra start på dagen=)

Nimsy sa...

Fint väder hela helgen sägs det =).. Precis som den dagen dem kom ut med . PUST!! Minns du? Usch sen när jag vart inlagd igen var de skit varmt o fint väder ute. hemska tanke. Men man hade ju nå rart att pussa på där iallafall :-D GRATTIS EMMIE PÅ DIN 1 ÅRS DAG Kram från Nina och Charlie

Sina sa...

Nina ;
Låter helt underbart med fint väder!
Jaaa gode gud jag kommer ihåg hettan.
O när vi låg på BB hörde vi musiken från stadsparken;)
Jag låg där o hade skitont o svettades, men jag var ju såååå lyscklig=) Det var starten på nåt alldeles underbart!
Massa grattiskramar till Charlie som hann ut några timmar innan Emsan=)
Pussar!

Anonym sa...

eller så blir hon skitglad o springer in till fröknarna och sen vägrar gå hem... det är inte kul det heller... ;-)

Sina sa...

Till anonym ;
hahahah sant sant, har jag inte tänkt på, men mycket hellre det än hjärtskärande gråt!

loijsan sa...

jaaa SOOOL..som vi kommer me från sthlm såklart;)