måndag 4 maj 2009

Kurerar-dag





Jupp, idag ska vi hålla oss hemma och jag ska försöka kureramina stjärnor här.
Micke e sjuker o stannade hemma idag.
Emmie snorar o hostar och vi gav faktiskt henne svag honungsvatten för en stund sen.
Det borde väl inte va nå fara o ge sånt??
Hur som, fröken e inte van me söt god dryck,
så 120ml varm honingsvatten slank ner fint o gjorde nog susen i halsen för hon kunde hosta upp o såg SÅ nöjd ut ;)

Jag o sessan gick upp rätt tidigt som vanligt. Badade o åt frulle.
Jag försökte ta bild på Emmies allra 1a fläta i luggen,
men det var svårt att få den o synas på bild. *ler*
Vi har läst djur-boken som vanligt.
Flera ggr om dagen kommer emsan dragandes med boken o då ska vi sitta på golvet o läsa o trycka på lätena.
Så tack Loijsan, den var MKT uppskattad!
Dax för Mora Träsk här nu.
E visst roligare o titta/lyssna på´t när jag oxå sitter på golvet o lattjar till det;)
Hajjdo !

3 kommentarer:

loijsan sa...

nja de e nog inte bara emsan som kommer dragandes me boken!! Tror lilla mamma uppskattar lite god läsning oxå;) haha

Sina sa...

Loijsan ;

Okejjdå! jag sitter där rätt mkt om dagarna med o trycker på ljudet av apan och upprepar för emmie; Hur låter pappa??

CARRO sa...

Så fin hon e lilla stumpan!