onsdag 6 maj 2009

Mammas lilla sötrompa <3


Idag har vi haft en hemmadag med undantag då jag & Emmie åkte iväg o handlade.
Sen blidde det bullbak till kalaset.
Tog ett par timmar det där och lilla Emsi-gumsan tittade på o härjade runt mina fötter.
jag misstänker att jag får baka ett stort lass till innan kalaset,
eftersom bullarna har en förmåga att bara förvinna i det här hemmet ;)
Kommer ihåg hur MYCKET bullar jag bakade innan emmie skulle födas, fyllde halva frysen.
När lilla Troll anlände och gästerna likaså så fanns det bara 3påsar bullar kvar i frysen.
Hmm??
Som tur är, har jag en fin vän som ska hjälpa till o baka och ta med till kalaset.
Väldigt uppskattat med en sån gest!
Och, då hinner inte go´sakerna ätas upp INNAN kalasdax, hehe;)

Emmie har varit pigg & aktiv som en Duracellkanin idag.
Men klockan 18 tvärdäckade hon. (som igår)
Nu sover hon gott, men jag fick klä av henne då hon svettas som bara den,
trots att det är svalt o skönt i sovrummet efter att vi vädrat hela dagen..
Undrar vad som händer i hennes lilla lilla kropp?

Hur som,
jag längtar faktiskt till den 30de.
Fira lilltösan OCH få träffa massa massa hjärtan på en o samma dag! Wiiii ;)
Och att våra stjärnor här ska få träffa mina stjärnor hemifrån!
Det känns jätteglatt =)

3 kommentarer:

Carro sa...

Heee gumms:) Wii det ska bli så roligt att komma och fira lilla Emsan! Längtar! Saknar er så mycket! loooVe u!

Lela sa...

hej sötnöt! Din bebemage är så gullig att jag gråter en skvätt!! O Emmilou är så stor!!! Mår ni bra annars? Vi flyttar hem till sverige runt Emsans föllsidag!! Jag fick en jobb! Ska bli sååå skönt o då kan vi träffas snart!!!!!! ta hand om er! puss o kram

Sina sa...

Lala-hjärtat!!

E det saaaant???=)
Ohherrjesus vad härligt!
Va fick du för jobb? Åker du inte tebax nåt alls till USA eller är ni där borta nu?
Ja då måste vi ses wiiiiii=)
Glad jag blidde nu=)
Visst har hon blivit stor lilla Emsan! Kan tänka mej att Cash har vuxit massor med?
Massa massa massa pussar o kramar