onsdag 27 maj 2009

DILLE!

Jag tror att jag har skrivit det förr, att jag har sånt sug/sån dille på konstiga saker?
Bensindoft, Allrent, tuchpennor, nagellack får det att vattnas i munnen på mig!
Menthol/eucalyptus, tandkräm, starka tuggummin, halstabletter GODEGUD så gott!
Sura äpplen, apelsiner, rabarber, mumma men fään så ont i magen!
Och nu har jag fått krusbär i skallen! Vart kan man köpa krusbär??
För det är surt va??
Det här börjar nästan bli jobbigt nu..
Jag skulle kunna borsta mina tänder 30ggr/dag.
Och tur att jag har litelite vett i skallen för annars skulle jag nog bosätta mig på en bensinmack
och andas in ångorna av den ljuuuvliga doften. Huhh!
Och IS! Mmmm knastrar så gott o fint men ajsomfän för tänderna!
(nu förstår jag dig carro o varför du tuggade i dig is när du väntade Colle!=)

Kl. 13 ska vi till BVC dådå..
Ska bli kul o se hur sessan vuxit o utvecklats. Mindre roligt med sprutorna..
Emmie är JÄTTETRÖTT idag!
Hon vaknade när Mickes klocka ringde imorse.
Somnade 2,5tim senare o sover än.. Hmm.
Jajja, wish us luck! jag uppdaterar senare. pussen!

Och grattis till min Loijsan & Joni! Ännu en ny gravidisvecka passerad. Underbart!

Snart är det eran tur för 2a ultraljudet o kanske få veta vad det är för en som bor där i finafina maggen=)

4 kommentarer:

Laila sa...

Hej gumman!
Du med tanke på dina nojor: Du vet vad som är ätbart och inte va....annars kan det bli fara för era liv gumman..hahaha
Kolla på torget om de har fått några krusbär ännu. Ett tips bara.
Citron och grapefrukt funkade bra för mig. Slapp många UVI tack vare det när jag väntade Mathias.

Kramis Laila

Sina sa...

LAILA!
Va menar du?
Får man inte dricka Allrent o suga på tuchpennor??? hahahah
GRAPEFRUKT!!! Där sa du nåt! MUMS!
Set ska jag handla idag.
Om några dar ses vi! Massa pussis

Lela sa...

hahah! du e la för rolig!!! JAg tror att tillståndet kallas PICA (iaf på engelska) Det kan betyda att det är något du saknar, typ nån vitamin eller mineral :) Isgnagandet ska tydligen vara typiskt för det :)jag var bara sugen på chicken mc nuggets....jämt, men all annan kyckling spydde jag av.Pussokram

Sina sa...

LELA;
Jaa då skulle jag bra gärna vilja veta VAD för vitamin??
Dock är det inga onyttigheter (förutom besnsin o sånt haha)
spm jag är sugen på, men iallafall, sketajobbigt o jusst gå med dreggel på tungan konstant hahahhahaah=)
Pusspuss hjärtat kom på kaffe snart!