lördag 2 maj 2009

Jabadabadoooooo


Kommer ni ihåg min rädsla för den öppna spisen då Emmie lärde sig o krypa o klättra?
Mmm, nu behöver jag inte vara fullt lika nervös längre eftersom lilla sessan har blivit mkt smidigare, dock händer det att hon hinner klätta upp i öppna spisen o kan ibland drutta ner därifrån med sotiga fingrar.
Hur som, fungerar min älskade öppna spis, som var lixom hemmets finaste grej,
numera som leksaksförvar. Hmm.
Först var det för att emmie INTE skulle kunna klättra där i..
Men sen e det ganska smidigt faktiskt eftersom jag ändå inte kan ha mina levande ljus däri nåt mer. Plus att det finns ont om plats i hemmet. *s*.
Alla lösningar är bra, förutom dom dåliga ;)

Idag har vi haft en himla mysig dag.
Först var vi ut till marieberg o handlade lite inför Emsans kalas.
Sen fick vi besök av svärfar och hans kusin som var på besök från Halmstad.
Sen bar det av till Mickes brorsa o hans tjej o Emsans kusiner för god middag.
Den tackar vi för! Var himla gott o mysigt!
Uppskattar verkligen sånt!
Vi var hemma lagom till Robinson.
Emmie slocknade omedelbart bums.
För ett tag sen fick jag så himla glada nyheter så jag börja grina.
Men jag säger varken bu eller bä, bara att jag vart jätteglad <3

Det var våran dag det! Yalla hajjdo ;)

2 kommentarer:

Milla sa...

Haha, jamen du kan ju ha ljus uppe på spisen...än så länge!! Dröjer inte så länge förrän lillhjärtat är där oxå:)

sina sa...

Milla ;

ja jag passar på o har några Indiska-lyktor där, medans jag kan ;)