måndag 28 maj 2012

Storbak på G

Nu jäklar ska det bakas!
Och utan dåligt samvete kan jag vara inne o görat,
då solen gömmer sig nån annanstans!
Vaniljbullar, kanelbullar, vanliga Rocky Road och Rocky Road på vit choklad och Tutti Frutti.
Kanske borde jag göra ett lass med muffins oxå då jag får låna grannens frys.
Herreguud ja, låna grannens frys, men grejen är att vi har bara halv frys/kyl och det är smockfullt.
Grannen Eva sa direkt att hos henne kan vi få frysa in lite bakverk då hennes frys ekar tomt.
Snälla snälla henne! =)

Rocky Road´s


Lilla degen=)


Igår hämtade jag en dos med nya krämer till Emsan igen.
Fröken på apoteket kommenterade Emmie, ojoj vad hon är röd runt ögonen, stackars flicka, vad har hon för något?
Dock tycker jag att hon ser hyfsat okej ut just nu. Hmm.
Imorgon ska vi till Lindesberg igen.
Då ska de suga i hennes öra.
Vi får se hur det går. Misstänker att hon kommer bli ruggigt ledsen.
Men nåt positivt, hon lär ju höra så mkt bättre lagom till sin 4års dag!=)
Lilla Emmie är i en fas nu då känslorna svallar.
Ledsen, arg, tokglad, sen vill hon vara ifred men ändå inte.
Ja med andra ord är det inte lätt att vara liten.
Och inte alltid lätt att vara mamma heller och veta HUR man ska hantera allt.
HUR blir allt bäst?
Emmie & Mio är riktiga höjdare på att trigga varann och det kan lätt bli en smula kaotiskt om man säger så.
Men man kan inte göra mer än sitt bästa, eller hur??

2 kommentarer:

Tessan sa...

Har samma känsla, hur gör man bäst?! Här hemma är dom som änglar och i nästa stund äter dom upp varandra :S hehe. Cornelia verkar Vara lite som Emmie, från att vara supergla till storgråt!

Och dina bakverk..... OMG!!!!!

sina sa...

Man får göra som man själv tycker är bäst antar jag.
Men det är INTE lätt alla ggr!
Mio har kommit i en rolig fas då hans vilja är ENORMT stark o går nåt emot honom låtsas han spotta (han spottar inte på riktigt) sen kan det hoppa en o annan groda ur mun ; mamma e dum!
Jag behöver bara titta på honom o inom 2 sekunder kommer det ; neej mamma e snällll. Och så måste han krama o klappa på en, annars får han typ panik. hehe.
Och så kan det hålla på mååånga ggr om dagen dådå...

Mina bakverk, äsh då=)
KRAMAR