onsdag 16 maj 2012

Ledsen

Ja idag känner jag mig faktiskt ledsen...
Först får jag hem papper för semestervikariatet och jag tycker det är riktigt kränkade vad de anser att man är värd i lön efter 14år som undersköterska!
Lönen inom vården är inget att hurra för,
men jag har förbövelen vänner som är mååånga år yngre och som tjänar flera tusenlappar mer än mig.
VAD ska man göra??????
Sen en bra sak,
Emmie fick tid till öron näsa hals på måndag, i Lindesberg.
Blir skönt att få komma dit och förhoppningsvis få hjälp?
Men sen vi flyttade in i lekrummet har snorpan sovit mkt bättre och andas lugnare i sömnen,
snarkar inte lika mkt och blir inte sådär täppt.
Eksem har hon, men inte så illa som det har varit.
Nu iaf, så var byggare bob här och knackade i sovrumstaket,
ähfyfan säger han, kom hit o lukta, det e ju mögel, och taket kommer rasa ner om jag knackar mer.
Sen fortsätter han ; mögel är INTE bra för nån människa, man kan utvecka så mkt skit, och sånt kan visa sig tom 5år efter!
Då började jag tänka på Emmie, kan det vara pga det som hon konstant mått så dåligt????
Och en annan, all huvudvärk och den hemska tröttheten?
Fast å andra sidan är jag en huvudvärksmänniska och tröttheten hör väl till när man har små barn?=)
Så det är strunt samma!
Men lilla Emmie då???
Jag ska ta upp det på måndag hos farbror Dr så får vi se vad de säger, eller om de kan ta nå prover??

Hursomhaver, nästa vecka plastas o spärras sovrummet och byggarna sätter fart där.

Nu måste jag bara ta mod till mig att ta upp det här med lönen.
Är inte jag värd mer än 18000kr på en heltid då jag faktiskt är 34år och har jobbat som undersköterska sen jag var 20år gammal???

4 kommentarer:

Therese sa...

JO gumman du är värd mkt mkt mer! Tänk alla som sliter i vården, kvällar, helger, nätter...för vad!? Ja ta mod till dig gumman och ta upp det.
Åh herregud det där sovrummet! =( Ja Sina det va som vi misstänkte när vi prata om det sist. Du sa att det luktade konstigt och att lilla Emmie sov så mkt bättre i tv-rummet. Mögel är livsfarligt! Fråga dr om det.
All kärlek till er <3

sina sa...

Det där jobbet ger ju så mkt annat,
men man måste ju kunna leva oxå, ha råd o leva!
Helt galet är det!

Jamen eller huuur!!!
Tänk om allt har varit pga mögel?
Vi får se vad de säger på måndag.
Man kan ju bli dödssjuk av mindre liksom.
All kärlek till er med, MISS YOU!

Lela sa...

det är du absolut fina vän! Kämpa och säg ifrån!

sina sa...

Ja egentligen borde det ju inte vara jag som ska skämmas utan dom som kommer med nåt så skrattretande?
Puss puss gumman, hoppas ni har det gott nu när svärmor Sue kommer till Svealandet <3