onsdag 23 maj 2012

Känns bra idag!

Nu borde biskvierna räcka till kalaset iaf, det här är en liten del av de jag bakat phuu=) men kul är det! En del är med vanlig smörkräm och en del med Nutella mumsmums!=)
Idag gav jag mej själv en spark i röven o ringde Kommunal (facket) för lite stöttning.
Ojojoj sa de, den där lönen är INTE okej!
Med de åren jag jobbat borde jag ligga närmare 4tusen högre i lön.
Tack för det och tack till den underbara vänliga kvinnan som hjälpte mig och gav mig mod att ringa chefen.
Sagt som gjort, jag ringde chefen och hon instämde totalt att jag ligger på tok för lågt i lön.
De skulle höja lönen,
än vet jag inte hur mkt??
Så jag väntar nu med spänning tills papprena kommer hem.

Med hjärtat bultandes la jag på luren, herreguuud så jobbigt att prata om sånt,
men shitpomfritt vad jag kände mig nöjd över mig själv.
Heja mig, fega Sina vågade! hehe.
Känns gött!

6 kommentarer:

Therese sa...

BRA SINA =) hejaheja
Usch tycker med sånt är jobbigt, men ibland överträffar man sig själv =)
Nu ska vi iväg, Tilda har dansuppvisning strax. Sista gången tjejerna ses inför sommaren. Då brukar dom visa vad dom kan och så är det fika efter. hihi det är så mysigt och se dom när dom stolta står där framme och gör sina steg =)

Vilken härlig dag det har varit idag! Massa sol, äntligen är sommaren här!

sina sa...

Heja Tildis!
Filma så tant får se!!!! =)
Lovelovelove

Linda & Nova sa...

Du är GRYM!!! Bra jobbat :) Kraam

sina sa...

Hehe tack gumman=)
Trots att hjärtat bankade till max så kändes det riktigt bra!
men än ropar jag inte hurraaa,
vet ju inte hur mkt de höjer?
Men jag är så glad att jag fick prata med en sån duktig kvinna på kommunal ; nu gör du såhär o såhär o blir det inte ändring ringer du till den o den.
Det finns hjälpsamma människor oxå och det tackar vi för!=)
KRAMAR

Laila sa...

Heja, heja Sina! Nu håller vi tummarna för att det på pappret också blir ett sådant lyft som du önskar. Bra jobbat vännen.
Kramis

sina sa...

Ja hoppas hoppas!!! =) <3