tisdag 8 maj 2012

Nu jefflar!

Jag har flera vänner som nu kör stenhårt med att trimma sina mammakroppar och jag blir riktigt impad!
Själv var jag ett riktigt träningsfreak innan jag fick mina små,
men sen har jag helt och hållet tappat det där med att ta hand om min kropp.

Lycka för mig är mina små,
men jag fattar ju att jag skulle må så bättre i både kropp och själ om jag tog hand om mig själv en smula bättre.


Så nu jäklar får det bli sundare kost och röra på mig mer!
Jag tänker inte bli som jag var förr,
jag var aldrig nöjd och spegelbilden visade nåt helt annat än verkligheten.

Men nu ska jag verkligen försöka ta hand om min kropp bättre.
Det är den värd! =)

Jag tar mod till mig och slänger in en bild på min lilla kula=) Ska bli spännande o se hur den ser ut om en månad, två månader, tre månader eller till nästa sommar =)

9 kommentarer:

Yasu/Tiera sa...

mitä mitä
jag förstår inte svenska... lite bara :D :D

Therese sa...

Men gumman, det där var ingenting mot min mage! hahahahaha
Men jag förstår vad du menar. Viktigt att må bra. Man behöver inte ha storlek xxs för att vara fin.
Jag försöker jag med, men det går trögt. Vissa veckor är jag ute och går/springer ofta sen så blir det mindre. Barnen tar sin tid, hemmet sin tid sen glömmer man av sig själv.
Puss puss söta (tycker du är hur fin som helst) <3

Lela sa...

Hejja hejja! Inga situps eller crunches bara om magmusklerna är delade? Pöss

sina sa...

Lela, vad menar du nu söt?
Sjukgymnasten sa till mig att man INTE bör gör det när magmusklerna är delade, en dr sa att det inte är nån fara alls.
Men jag får så ont avét så jag klarat inte =/
Nu ska jag bli nästan lika dutti som dej! Pöss

Therese, DU ÄR FIN !!!!

Yasumine kulta,
kirjotin vaa et nyt tää likka alkaa liikkumaan ja syömään tervellisempää ruokaa.
Kroppa ja mieli voi silloon paremmin ja jospa sais vaikka enemmän voimia??? LOVE

Lela sa...

Jag har bara fått skarpa förmaningar vad gäller det, det är inte farligt men man får en putmage av det, PLANKAN is the shit för oss mammor! JAg tänkte satsa på tjejmilen 2013, skaru mä bönan? pöss

Ines mamma sa...

Fina Sina, du är vacker och din mage skulle jag dö för ;) Men jag förstår, det är hur man själv känner sig som räknas. INGA situps, absolut inte med delade magmuskler. Gör plankan den är bättre och ger oxå mer resultat. <3

Linda & Nova sa...

Lätt match för dig gumman. Finns såå många bra övningar efter man fått barn. Magmusklerna är alltid delad efter en graviditet och mitt råd är att börja innefrån och jobba dig utåt. Det kommer att gå som smort när man vet vad man ska göra. Kraam

sina sa...

Bästa tjejor!!! <3<3<3
Ja, jag ska köra plankan!
Man ser tom hur fel musklerna putar då man gör sit-ups,
och sjukgymnasten och dr trodde inte, eller de sa att mina magmuskler INTE kommer att växa tillbaka, då jag fick sista kotten nu för 2,5år sen, så lite put kommer jag alltid ha,
men det är helt okej,
starkare muskler o fastare mage vill jag ha=)
Linda om jag skulle våga skulle jag haka på dig nån gång;)

Och framför allt vill jag bli PIGG o STARK!
Oherremingydd lela,
undra om jag skulle palla?
Hur länge kutar man då???

Och Ines mamma,
tack älskade hjärtat,
du är så vacker du med gumman min.
Du ska se att när du är färdig med ditt så kommer du tillbaka till ditt vanliga jag igen du med=)

Allt har sin tid, inte sant flickor?!=)

Linda & Nova sa...

Så klart att du ska med :) Säg till när du är sugen...kommer bli super! Kram