onsdag 16 maj 2012

En smula bättre nu!

En stor gren & en liten pöjk <3

Emmie är en riktig klätterkalle ;)

Minibiskvier att frysa in.
Ja jag har då haft en riktig bajdag idag, det måste vi alla ha ibland tydligen.
Inget har gått rätt och klumpen i halsen har suttit där mest hela dagen.
Jag tänkte okej, vi bakar lite, då brukar jag bli glad och barnen tycker att det är kul,
men näää, tom kakorna blev fula och såg ledsna ut. Suck!

Men nu har jag hunnit röja allt här hemma, duscha och tröttheten hänger i ögonen och hjärtat känns faktiskt en smula lättare, så jag ska inte klaga.

Imorgon ska det bli en BRA DAG har jag bestämt.
Jag håller till i Vintrosa imon och jag hoppas på att få se många bekanta glada ansikten;)
IMORGON BLIR EN BRA DAG! Och sol har vi beställt oxå! =)

4 kommentarer:

Linda & Nova sa...

I morgon kommer det att bli en jättebra dag vännen! Många varma kramar till dig! Hoppas att du känner dig lite bättre...ring och prata med dom ang lönen. Är du med i Facket? Om inte, gå med på en gång och dy får hjälp redan första dagen. Kram kram

sina sa...

Hej söt,
japp jag är med i facket.
Det svåra är liksom vad jag ska säga, eller ja du vet, jag tycker sånt där är apjobbigt,
men det känns så kränkande att efter så många år bara vara värd den lönen.
Vore det en fast anställning vore det ju lättare, men iaf.
Ja du vet=(
Men jag känner mig gladare och starkare och jag ska ta tag i det där nästa vecka för chefen lär inte vara där på fredag.
Massa kramar tillbaka och trevlig helg söta!!! <3

Laila sa...

Kolla med facket för de har stenkoll på hur mycket man skall ha i lön. Är det inom kommunen eller landstinget? Kommunen brukar betala bättre men jag vet inte hur det ser ut lönemässigt där nere i Örebro. Kämpa och bär huvudet högt och säj som det är: Jag är värd mycket mer!
Jag vet att det tar emot men du kan, tro på dig själv. 14 år inom vården är värt mycket.

Men tyvärr är vi inom fel yrke om man vill ha en bra lön...vårdpersonal är inte värda så mycket om man ska tro politikerna. Vänta bara tills de blir sjuka och behöver vård...

Stor kram till dig

sina sa...

Så sant som det är sagt min Laila.
Det där jobbet är inom kommunen.
Sen har jag ifs hört att Örebro betalar faktiskt bland de sämsta inom hela sverige,
men det där e väl en smula o ta i?
Jag ska fråga artigt bara HUR de tänker och vilka e grunderna liksom??
Det kan jag väl göra?
Det löser sig! <3