tisdag 29 maj 2012

Liten börjar bli stor

Jag kan då verkligen inte fatta att våran lilla Emmie blir 4år imorgon.
De 4åren har gått fort,
ändå känns det som om hon alltid funnits där.
Det liv jag hade innan jag blev mamma känns nästan som att det inte funnits.
Vad var livet då liksom??

Jag älskar verkligen mina barn från botten av mitt hjärta och tanken på ett liv utan dom gör mig illamående.

Det är så spännande att se hur de utvecklas.
Hur deras egna personligheter träder fram.
Emmie är en glad och sprallig busfia med ett stort hjärta.
Hon har en stark vilja och hon är bra envis. (hur blir det om 10år??? *S*)
Hon är hjälpsam och generös.
Hon kan bli SUR som en citron, men oftast går det snabbt över. (tack för det! *ler*)
Hon blir glad för väldigt lite och hon delar gärna med sig.
Hon sjunger och dansar mer än gärna och ÄLSKAR kläder,
allra helst klänningar.
Lillgammal är hon också ;)
Hon är en riktig liten kämpe som oftast håller humöret uppe.
Och hon är min älskade lilla flicka!

För 4år sen låg jag med hemska värkar och vi var helt säkra på att en pojke skulle födas.
Efter en jobbig förlossning föddes istället en flicka väääldigt väääldigt medtagen och fördes snabbt bort till Neo.
En liten kämpe var född!
Och när jag tittade på henne för första gången var det så självklart att det var just hon,
min lilla Emmie, som anlände till oss med dunder o brak ;)

Klockan 07.02 imorgon min lilla tösa, då blir du hela 4år.
4år av KÄRLEK, skratt, tårar, oro och LYCKA!

Inga kommentarer: