tisdag 6 september 2011

Zzzzzzzzz



Ännu en dag som har gått i ett.
Imores var barnen smått känsliga när jag lämnade dom på dagis.
Emmies ögon tårades o hon ville inte riktigt säga hejdå.
Nej det kändes inte så gott i mammahjärtat att gå därifrån,
de där ledsna hundögona som etsade sig fast i mig.
Idag var jag på den geriatriska sidan, det gick bra, men jag satt inte många minuter på 8 timmar och det känns i benen nu phuuuu!
Jalla min bralla till dagis efter arbetsdagens slut,
möttes av en superkramig Mio och en smålissen Emmie som fick sej några lapp preciiiis när jag steg innanför grindarna.
Hon brukar prata om några som slår o nyper henne och jag har alltid föreställt mig Emmie som en liten kicka som INGEN sätter sig på.
Hon kan försvara sig & det är verkligen kruter i henne!
Men nu såg jag själv att denna gången iaf gjorde hon inte det.
Hur som 'jagade' fröken denna tösan genom halva gården och hon fick snällt komma o säga förlåt.
Inget mer med det, jag är övertygad om att våran lilla tösa säkert oxå kan ge tjuvnyp.
Barn är sånna, leker o fajtas o leker o fajtas,
men eftersom Emmie ofta pratar om det hemma, kändes det inte så kul.
Men skulle det vara nå återkommande VET jag att de goa fröknarna skulle säga nåt.
Och på tal om barn hade Mio fått sig en redig smäll av en spade igår,
så nu är han blå vid ögat lillbubben.
Älskade små liv.

Telen ringde idag och det var min älskade gamle far åååå vad glad jag blidde över o få höra hans röst, ÄLSKADE PAPPA!
Emmie ville oxå prata och hon kunde inte sluta skratta i telefuunen.
MÅSTE åka över till morfar så snart vi bara kan!

Just nu väller jobben in, så pass så jag har fått tacka nej till flera pass för att inte bli dubbelbokad.
Men imorgon är vi lediga och då tänkte jag att vi skulle baka halva dagen och kanske även planera Mios kalas lite granna.
Framförhållning framförhållning! =)

Nu säger jag inge mindre än ELECTRO POP, sov så gott! =)

Inga kommentarer: