tisdag 13 september 2011

Sä jäkla besviken!

Joo, vi ville ju sätta våran ballerina på dansskola,
mmm, dansen började idag och imorgon,
men kl.16.00 liksom!!!
HUR TÄNKER DOM DÅ???
Okej att man kanske kan planera schemat så att man hinner till 16,
MEN, Micke slutar 16.00 varje dag,
vilket betyder att jag skulle behöva ta med Mio på danslektionen varje gång och det går ju inte riktigt.
Emmie skulle ju aldrig kunna koncentrera sig på det roliga och det de får lära sig om mamsen satt där med en pingpongboll till lillebror;)
Inget illa menat!
Men så är det!
En sal med dansande glada barn, HUR skulle lilla Mio kunna sitta still och tyst i en hel lektion o bara titta på?
DÅLIGT tycker jag!
Jag har väntat så på att Emmie ska kunna börja på detta,
men icke då!
De berättade att Kumla oxå ska börja ge danslektioner för 3-4åringar och då börjar lektionerna 16.30,
men vad hjälper det oss? E väl lika där då det är längre att åka till Kumla.
Boooooo för det!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med tåg tar det 13 min till Kumla, så vill ni så hinner ni, det går alltså fortare än med bil! :)

Jag tycker du ska ta med din son till en optiker, jag tycker att det låter som han ser väldigt dåligt, och ser man till att få bukt med problemen tidigt så kan vissa synfel försvinna senare. Lycka till!

sina sa...

Ja det har jag ju inte tänkt på!!
Han verkar se o lägga märke till allt,
men vem vet,
kanske kan han ha synfältsbortfall åt det hållet,
för han slår ju faktiskt alltid i samma sida!!?
Värt o kolla upp!
Dock tror jag att problemet är att han har så bråttom helatiden, det är såååå mycket spring i benen på honom.

Jajustja har du helt rätt i, tåg går fort,
men grejen är att oftast jobbar jag till 16 och barnens pappa jobbar alltid till 16.
Med klädombyte på jobbet + dagishämtning är vi hemma till ca halv,
så det blir tight om tid.
Jättetrist tycker jag!
Men vi hoppas på att nästa kursen har lite mer bättre tider! ;)

Kram!