tisdag 27 september 2011

Tandläkarn, läkarn & en förlossning på G!

Börjar först med att min systerdotter som är grav i v 37 har nu blivit inskriven och igångsatt.
De hade uppskattat bebisen till 4300gr + att hon har evt fått havandeskapsförgiftning,
så nu håller jag mina tummar & tår här för att allt kommer gå finfint!
Tänkas att älskade yasmine ska bli mamma.
Hon kommer att bli en helt underbar mamma!!!!!!

Jag har varit hos tandläkarn Olle för en tand som jag bet av för ett tag sen.
jag har fått avboka tiden 2ggr pga jobb,
vilket jag inte har varit sen att göra då jag har sån skräck för att gå till tandläkaren!
Jag är inte spec rädd för smärtan men däremot att inte få luft.
Hur som, tanden var av illa,
så de velade mellan att fylla den lr att rycka?
Ryck bort skiten sa jag, jag vill inte behöva krångla mer med den!
Men eftersom det är en viktig tuggtand tyckte tandläk att vi gör ett försök till att fylla den,
men chansen att den inte håller och att jag får ont och behöver rycka den sen är ganska så stor.
Varför inte ta den då på en gång tänkte jag,
men jaja, vi försöker väl då?
(Anledningen till att jag gav med mig var väl att jag trodde att det skulle gå snabbare, att jag skulle komma därifrån snabbare?)
1tim + 15min plus 2100kr senare sitter jag nu här och fryser som en gris och är totalt matt i kroppen (säkert pga att jag var så nervös) och TOTALT bedövad i käften.
Ushamej för tandläkarbesök!!!!
Och inte är det billigt heller!!!!
Sen har det ploppat ut en visdomstand, fast den växer helt miffo mot kinden och den måste de evt rycka bort, HUR det nu ska gå då man knappt ens kommer emellan med en tandborste?
Fyf----n!!!!! HATA!

På em ska vc ringa mej så får vi se om jag får tid för mina hövvövärk?
Så idag har jag fått gjort 2 saker som jag verkligen dragit mej för!
Heja för mig !!!!

2 kommentarer:

Laila sa...

Bravo!
Äntligen så ser du till att ta hand om dig själv. Heja, heja heja!
Det är du värd. Tyvärr är det fruktansvärt dyrt att gå till tandläkaren, blää....
Saknar dig

sina sa...

Japp! heja heja hehe.
På måndag ska jag evt till farbror dr=) Miss you too söta du <3