torsdag 15 september 2011

Välkommen helg!!


Ledig fredag lördag & söndag jabadabadooooo,
vad ska jag o mina söta hitta på idag tro?=)


Senare på em kommer bästa svärfar hit och kopplar in diskmaskinen åt mig.
Ja, eller oss! Så himla SKÖNT o äntligen få en diskmaskin.
Igår passade vi på o storhandlade efter jobbet, härligt o ha det gjort!
Och härligt med välfyllda skåp hemma.
Nu finns det så vi kan baka i stora lass!
Mörk blockchoklad, vit blockchoklad, olika strössel, söta kalasformar, Philadelphia och Mascarponeost till tårtor, tårtbottnar, marängbottnar osv osv,
jag e la lite töntig men oj vad jag mår gott när jag nån gång ibland såhär kan stå o välja o vraka på vad vi ska baka=)

Idag blir det bara handling av helggotta och så skulle jag behöva handla ETT örhänge åt Emmie.
Köpte ju så söta små bling med hennes månadsten,
den gröna färgen passar så fint ihop med hennes bruna ögon=)
Hur som, ena blingen har kommit bort, så jag får la åka o köpa ett nytt.
Och Mios kalasinbjudan ska skickas till de allra minsta kompisarna=)

Hepp hepp, nu ska vi bara njuta här,
nästa vecka blir en lång o fullspäckad vecka igen.
Men det tar vi då!

Väntar till klockan blir lite mer och då ska jag o barnen ringa till bästa morfar och berätta att vi älskar honom så väldigt.
Vi ska vara xtra rädda om de kära vi har !
På sistone har jag hört och upplevt saker som har fått mig att tänka massor,
men jag blir inge klokare för det.
Jag kan bara inte förstå, hur man kan välja att älska mer, mindre eller inte alls,
när det självklara faktiskt är att älska lika mycket och helt oändligt....

Inga kommentarer: