onsdag 14 september 2011

Inget nytt

Det finaste jag har lovelovelove
Lilla Mio ser JÄMT ut som om han gått en boxningsmatch,
jag vet inte hur eller vad jag ska göra åt att han så ofta ramlar/ springer in i saker osv osv och det slår ALDRIG fel att han slår i samma sida av pannan, ALLTID!
Och det konstiga är att det är knappt så han säger aj även fast han kanske får sig en rejäl smäll!
Denna gången sprang han in i soffan så fort så han slog i pannan och voltade baklänges,
upp igen o fortsatte i samma fart.
Nästa dag hade han sprungit in i en stång i rutchkanan på dagis och slagit i exakt samma ställe!
Stackars lilla panna !!!!!

Jag har inget nytt att förtälja förutom att jag längtar så tills morgondagen är över för då har jag förhoppningsvis 3 dagars ledighet med mina sötnosar här hemma. När jag är på Skebäck ringer telefonen från 82an och när jag är på 82an Usö ringer telen varm från skebäck. Så just nu jobbar jag allt vad jag orkar och kan, jag försöker att pussla ihop dagarna till det bästa för mina små. Tar helst bara fm pass så att jag får vara hemma med barnen efter en lång dag på dagis, jag tycker det är så viktigt. Men tyvärr så ingår ju de där trista kvällspassen i det här yrket, så jag slipper inte helt. Jag är så himla glad över att barnen trivs på dagis och att det aldrig är några som helst problem att lämna dom där! Och jag är så glad över att personalen på dagis verkligen är helt underbart rara!!! Idag dock stod det 2 små barn i fönstret och vinkade av mig och inte ens ett litet leende bjöd dom på. Uhh, den där bilden satt i hela dagen. Och mkt väl berättade fröken Lillemor att Mio hade gråtit mkt efter mamma idag och hängt som ett plåster på henne. Annars är han tydligen som Emmies skugga, men idag tydde han sig till rara Lillemor. Jag hoppas att barnen står ut 1 lång dag till, SEN ska vi vara lediga och mysa massor, lattja, baka, pyssla och åka till stora holmen. Imorgon får jag förhoppningsvis min diskmaskin inkopplad, kommer att underlätta mycket. Klockan är snart 21 och jag ska faktiskt sova. Jag är så dödens trött numera så det inte är klokt. Men trots det tycker jag allt att jag orkar hålla humöret uppe hyfsat bra. Utåt sett iaf! Hahahahhaha (Inombords muttrar jag nog en hel del åt både det ena o det andra haha.) Neemen nu e det natten här, GNATT!

Inga kommentarer: