lördag 12 mars 2011

Varje liten grej =)

På em när vi satt i lekrummet o lattjade visade Emmie så glatt hur hon höll på att rita mamma, pappa, sej själv och Mio.
Då hade hon gjort ringar och innan min tele ringde hann jag berömma och frågade om vi inte hade några armar och ben?
I samma veva blev det dax för kvällsmat och jag tänkte inte mer på Emmies konstnärliga talanger,
förrän barnen hade somnat och jag skulle plocka lite i lekrummet!
Då får jag syn på att vi hade fått både armar och ben och tom hår! =)
Nån hade väl ögon o nån näsa?
Och tom de 3 hjärtan som jag hade ritat hade fått armar=)
Jag blev så glad och stolt över min lilla tösa som ännu kommit en bit i utvecklingen så jag hade god lust att väcka henne för att berömma hur duktig hon varit som ritat oss så fint. *ler*
Istället fick pappa Micke följa med in o kika och han flinade bara åt mig, hehe.
Hur som, tycker jag att det är så underbart att se varje liten grej som händer.
Först lärde hon sig att rita en sol och nu kan hon rita söta små bollar till människor oxå=)

På fm åkte jag & Emmie iväg till hoppis & skuttis.
Jääättteroligt tyckte Emmie. Och jag med såklart.
Lite mamma-dottertid.
Under tiden var Micke & Mio ute i parken och lekte.
Helt övertygad om att Mio uppskattade det massor!
Efter lunch somnade jag o barnen o sov ett par timmar,
sover man så pass länge blir dagen lite virrig för min del iaf,
så hela dagen har gått ut på att vara hemma och leka o pyssla.
Emmie hostar igen och är hes!
Hon slutade med pc i onsdags och efter ett par dagar börjar halsen knasa igen. Va?
Stackars liten=(

Nu är klockan redan 21 godeguud!
men jag ska faktiskt brassa lite käk.
Får se om Micke vill äta med mig eller om det är för sent för han 'nya livsstil' att äta den här tiden? hahaha
Nee jag ska inte skratta, jag tycker att han är så himla duktig som kämpar så!

Heissan!

Inga kommentarer: