tisdag 15 mars 2011

Jouren

Idag skippade jag träningen och åkte till jouren med älskade lilla Emmie.
Jag blev så stolt över min duktiga tjeja som gapade innan doktorn hann säga nåt och drog upp tröjan när doktorn tog fram sitt stetoskop.
Ojoj vad beröm hon fick och med feberrosiga kinder satt hon o log bara o hon tackade så artigt
när dr sa gång på gång hur duktig hon var=)
Hur som, halsproverna visade positivt IGEN!
Trots att hon precis ätit en 10dagars kur av kåvepenin.
Det hade inte bitit på basiluskerna och till följd har hon även fått världens hosta.
Vi tackade för oss och åkte till apoteket där vi verkligen INTE var de enda sjuka i stan!!
Emmie var så trött o hon ville bara hem o sova o dricka välling,
men efter kanske 30min väntan var det våran tur!
Hostmedicin, klådstillande, febernedsättande och KÅVEPENIN igen!
Tyckte jag var väldigt konstigt??
Apotekarien (lr vad man säger?) ringde till den rara doktorn och ifrågasatte detta,
men ja Kåvepenin skulle hon ha.
Jag tyckte ju att dr sa nåt om att skriva ut nåt annat, men jag hörde väl fel då??
Så nu hoppas vi att den hjälper den här gången då för inte är det roligt att proppa i lilla hjärtat massa meduciner och helst inte om det ändå inte hjälper!
Men det ska la bli bra det här med!
Solen och våren verkar verkligen ha kommit nu?
Det gillas!
Nya krafter får vi och nu hoppas vi att vi går mot friskare tider!=)

Inga kommentarer: