torsdag 31 mars 2011

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av världens bästa Lela,
kunde ha svarat nästan lika på allt om mig för den tjejen är så klockren,
meeeen, här kommer 5 sanningar om mig ;

1. Jag slutar aldrig förvånas över folks avundsjuka / oförmåga att GLÄDJAS MED ANDRA!


2. Jag kan inte gå o lägga mig om det är ens lite stökigt hemma lr om det står disk på bänken.
Spelar ingen roll om jag är sjuk, jag bara MÅSTE ha det rent o snyggt för vem vill vakna till stök liksom??

3. Jag kan själv gott gå i 'gamla trasor',
så länge mina små har bra & fina kläder.
Är tanken att jag ska handla nåt till mig själv, slutar det ALLTID med att jag kommer hem med saker till barnen och inget till mig själv.
(är nog ett vanligt drag hos alla mammor?)

4. Jag drömmer ofta om att få sova en hel natt och ta sovmorgon,
kanske då att åka bort en helg för vilan,
men nää, det e bara drömmar, för trots att jag är sliten o trött så mår jag bäst med mina små.
(kanske borde jag släppa taget lite där?)

5. Jag har nog aldrig i hela mitt liv känt mig så lodig som jag känner mig nu.
Garderoben är inte lika välfylld med fina kläder som för ett par år sen,
spegelbilden har förändrats en hel del och vågen visar mer,
men vet ni, det är inget jag grämer mig så värst för och det känns så skönt!
För så utseendefixerad som jag var förut mådde jag fasiken inge bra av,
det fattar jag nu!

Ni får en xtra sanning ; jag fiser aldrig framför folk, inte ens mina barn! Ha!

Oooooch nu vill jag utmana Loijsan, Sarah, Lottha, Annica & Ida. PÖSS!

Inga kommentarer: