tisdag 8 mars 2011

Mina fina



Idag fick vi veta att redan på måndag börjar Emmies inskolning på Mios dagis, heja heja!
Blir spännande o se hur syskonen bus hanterar det här med dagis ihop.
Båda är ju som små energiknippen,
men på dagis är de tydligen lugnare säger dom.
Mio går mest runt och ler & myser säger fröknarna.
Och KLÄTTRAR såklart!
Emmie sjunger mkt men säger däremot inte så mkt på dagis,
ingen flicka som armbågar sig fram, men ingen som sätter sig på henne heller.
Såås, nu får vi som sagt se HUR dessa små energiska sötnosar fixar dagis ihop?=)
Jag tror att det kommer gå fint!

Idag har vi bakat semlor!
Svärfar var förbi här, så jag gjorde 1 semla var.
Micke blev sugen på fler, så han traskade iväg o gjorde fler till honom o sin far.
När svärfar tar en tugga får han världens hostattack, ögonen tåras och han ursäktar sig med att han råkade få florsocker i fel strupe?
När jag kommer in i köket ser jag att vaniljsockret står framme och förstår då att Micke pudrat semlorna generöst med vaniljsocker!
Gott? Nää.
Men svärfar hade ätit upp sin semla så artigt =)

1 kommentar:

Laila sa...

Oh, vad mys att få ha barnen på samma dagis. Det underlättare ju så mycket. Längtar till i höst då mina tjejer går i samma skola. Så skönt vid hämtning och lämning.

Men Micke då! Vaniljsocker...men de ser lika ut så misstag kan ju hända så lätt...men kanske inte så gott på semlor hihi