tisdag 22 mars 2011

Våra dagar

Barnen är hemma från dagis denna vecka,
båda avslutar pc-kuren på fredag, så nu ser vi till att de är pigga o krya till nästa vecka!
Ny vecka och nya tag!

Igår var vi till Ekeby/Almy till söta Helena & hennes flickor.
Lek o pyssel för barnen.
Än en gång låste Emmie in sig på toaletten och när jag fick henne att låsa upp stod hon naken där inne och skulle minsann duscha!
Oh godegud denna lilla flicka alltså!
Jaja inte mer med det, snällaste Helena satte på duschen så Emmie & Linn fick duscha ihop, hehe.
Sen blev vi bjudna på lunch, lite mer lek o bus för barnen och timmarna bara rullade iväg.
Barnen somnade i bilen på väg hem, nöjda, glada och totalt utmattade=)

Det hände en sak hemma som gjorde mig så full i skratt ;
Emmie plockade i brödpåsen och jag försöker henne att låta bli men hon ville inte lyssna riktigt.
Till slut säger jag NEJ Emmie man fingrar inte på alla mackor sådär men han inte avsluta mig mening då hon säger ; Shhhh mamma jag pratar i telefon!
samtidigt som hon håller handen mot örat!
Va????? Hahahha
Vart får hon allt ifrån?

Idag har vi bakat bullar och varit ute o lekt.
Blåsigt men så mkt varmare o behagligare=)
Vi tog en promenad till lilla Annica o lämnade en påse med kryapåsigbullar.
Sen kom farfar på fika och vips så var det kväll igen!
Vart tar dagarna vägen?

När vi var ute kom jag på en sak som hände för många herrans år sen.
Får se om den blir lika rolig när jag försöker förklara?
När min systerson Mikke (som är som min lillebror) gick i lågstadiet,
säkert typ 1an, var min syster på föräldramöte med honom.
Då fick föräldrarna se vad barnen lärt sig och gjort i skolan.
De fick titta i ett block där allt stod på finska och ordet som stod skulle barnen rita.
Tex AUTO (Bil) och Mikke hade ritat en bil så fint.
AURINKO (Sol) och det hade han oxå ritat så fint.
Sen står det MUNA ( vilket kan betyda både ägg och snopp lr ja, kanske ett lite grövre ord för snopp hehe) och då ser syrran hur Mikke först har ritat en jättestor snopp men sen såklart säkert efter att fröken sagt till att det var nog tänkt till det andra suddat bort snoppen och ritat ett ägg?? hahahahah godeguuuud alltså!
Vilka grejer man får vara med som förälder hahhahaha.
Ja jag tyckte då och jag tycker ännu idag att det var döskoj! Ha!
Idag är Mikke 24år och jag hoppas att han kan förstå skillnaden på Muna och Muna? =)

Det var allt jag hade att säga idag!

Inga kommentarer: