måndag 17 januari 2011

Tjilivippen!

Idag var vi dådå på hörselmätning med lilla Mio.
Det gick bra!!!
han hör inte låga ljud/basljud, men det gjorde inget.
Skulle vi märka nåt i framtiden så kontaktar vi öron-näsa-hals (såklart) men just nu hör han tillräckligt bra och det är ju JÄTTEBRA!=)
Micke fick presentkort på bla Ikea igår,
så idag åkte vi till Ikea och fyndade sängavel =) Glatt glatt!



Vi vill ju tapetsera / måla om här hemma.
Köket och hallen har vi fixat, fast köksväggarna vill vi göra om nu när vi fått nytt där=)
Sen har ju vardagsrummet, matrummet och sovrummet samma tapet.
Tapeten är fräch och har inga spikhål, alltså hade det blivit tapetserat ganska så nyligen innan vi flyttade in här för 1,5år sen.
Och man blir lite hemmablind, men varje gång jag tar foton och ser väggarna tänker jag NEEEEEEEEJJJJ!!!!!
Inge fel med gult så, MEN det är inte så vi vill ha´t!
Inte ens i närheten!
Vardagsrummet har vi klart i huvudet,
nu är det bara färg, ny soffa (soffor hehe) och matta som fattas *ler*
Micke vill ha köksbord i köket och jag älskar matbordet som vi har.
(den hade jag köpt strax innan vi träffades och den har jag och Loijsan skruvat ihop med skratt svett o tårar. Tunga tunga bord!!!)
Så vi får se vem som vinner kampen av hur vi ska ha det vad gäller köksmöbler?=)
Så ja, så mkt man vill göra men man kan inte få allt på en gång=)

Idag fick barnen paket från Finland!
Så himla fina saker av moster Yasmine.
KIITOS älskade söta du! Olet niin rakas !!!!

Jaaaa! Och så fick jag ett sms av syster i Finland, nu har de bokat resa hitt till sverigeland om 3veckor jabadabadooooooooooo=) LÄNGTAR!

3 kommentarer:

Eva sa...

MYCKET SNYGGT! Bra fyndat av er...Jag håller med om att ni har väldigt fresh i tapetväg MEN kan också förstå vad du menar med ens egna val av färg! Det e så roligt att få göra om till sitt egna. Men du, varför inte bara flytta in erat nuvarande matbord till köket? Då får ju du ha ditt bord & Mr M får ett bord i köket som han vill? Perfekt va?! haha ;0)) Skulle vara väldigt snyggt där tycker jag. Så kan ni använda utrymmet till något annat där bordet står idag. Skönt med lillputtas öron...Massa kramar från oss <3

sina sa...

Eva söta Eva...
Ja jag vet att lgh kommer bli så mkt finare med lite andra färgen=)
Men som sagt, vi får ta lite i taget.
Vi har oxå tänkt på det där med bordet,
men grejen är att det här matbordet är så stort så det ser nog lite knast ut i köket?
Plus att Mr M vill så gärna ha ett vitt bord.
Tänkte att om man skulle måla den, lite gammeldags sådär, och spara dom där järndetaljerna???
Men jag vete tusan?

När allt har lagt sig lite måste vi ta o ses för lite lek.
Kramkramkram

loijsan sa...

Blidde super de där =)