fredag 28 januari 2011

Nu så!

Idag fick Emmie kallelse till en hudläkare på USÖ (universitets sjukhuset här i Öret).
Den 14 feb ska vi dit,
skönt att det äntligen händer nåt!
Evt ska de göra pricktest på en o samma gång?
Jag kan känna att när det gått så pass lång att hennes ögon & ansikte svullnar upp,
så är jag rädd för att allergin sätter sig i luftrören med.
Ska bli jätteskönt att förhoppningsvis få veta VAD som orsakar detta ?!
Och att kunna göra allt för att förhindra så hon kommer i kontakt med det.

Barnen sover sen ett par timmar tillbaka.
Micke spelar (vilket han ofta gör på kvällarna)
Just nu känner jag mej liiiite smått ensam och tänkte att fasiken jag vill göra nåt skoj snart!
Och faaaasiken jag måste sätta igång o träna o kanske sola lite granna och börja ta hand om mej själv så att jag kanske kan känna mej som ja-okej-jag-duger när jag ser mej själv i spegeln.
Det är inget jag tänker på dagligen så värst,
men nog ska jag erkänna att jag är måttligt trött på den bleka trötta kvinnan som kikar på mej i spegeln varenda dag. *suck*
Så nu jäklar !!!! NYA TAG=)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan ju vara något i lägenheten hon får eksem av. Bor ni hos Öbo, be dom ta tester, gör dom inte det så ringer ni bara hyresgästföreningen, så fixar dom det, är ni inte med där, så gå med, kostar bara 80 kr / mån tror jag det är.

sina sa...

Hej till anonym!
Jaa, den tanken har slagit oss många ggr!
Vi har privat hyresvärd och vi har pratat med honom om detta.
Att mögelsöka lägenheten kostar honom en hel del,
men vad är pengar OM det skulle vara pga det som Emmie blir sjuk??
Hur som så gör vi pricktesten om ett par veckor först, sen om det behövs får det bli mögelsökning här!
Man vet ju aldrig vad som döljer sig bakom väggarna??
Dessutom är nog inte ventilationen den bästa här?
Vi är med i hyresgästföreningen,
känns tryggt o bra om dagen då man behöver hjälp kommer!

Massa kramar & trevlig helg!

Laila sa...

Oh, vad skönt. Äntligen utredning am Ems eksem. Jag tror inte det är lägenheten utan snarare någonting på dagis. Det blir ju alltid värre när hon kommer dit. Men skönt för er att snart få klarhet i vad eksemen beror på.
Kramis

sina sa...

ja äntligen Laila!
Faaasiken vad jag saknar er!!!!!