lördag 1 januari 2011

Lördag

Sitter o skriver med en hand.
Emmie sitter brevid o slötittar på Babe och håller min andra hand krampaktigt,
hon kommer nog somna snart lilla söt.
Mio sitter oxå här brevid och gör allt i sin makt för att hålla sjuklingsyrran vaken.
Stackars Mio tycker nog allt är himla trist just nu.
Ingen busig Emmie o leka med.
Jag försöker hinna leka, men idag har jag hittills tvättat 9 maskiner tvätt,
så det blir bara kortare lekar mellan varven.
Tack godeguuud för att vi har tvättmaskin hemma, den har gått varm i några dygn kan jag lova!
Men idag tvättar jag allt stort i tvättstugan.
Vart ju så olyckligt inatt, strax efter tolvslaget kräktes Emmie ner hela sängen, mig och sig själv.
Och samma sak imorse.
Men jag tycker att hennes lilla kropp och orkar med detta mkt bättre än pappa Mickes kropp.
Även fast hon har spytt i 3dagar nu och Micke kräktes 1dygn.
Micke är fortf totalsänkt.
Han har orkat vara uppe ett par timmar idag och fått i sig litelite mat,
men det tog alla hans krafter.
Det har varit lite småjobbiga dagar, fast ändå har det gått bra.
Jag tycker nog att jag är så mkt mer effektiv då jag tar hand om allt själv;)
Nu ska jag ta mina tröttmössor här, hejhej!

GRATTIS till min älskade pappa som fyller år idag! Rakastan sua isä!

Och krya på sig till min syster och systerdotter som ligger på sjukhus i Finland.
Även till Johannas Roger skickar vi kryapåsigkramar, stackarn ligger inlagd på sjukan pga vattkoppor huuua!

1 kommentar:

Therese sa...

Krya på er söta! Förstår Micke....man blir ju helt slut i kroppen av den där j-vla magsjukan.

Stort grattis till din käre far =)
Kram