onsdag 19 januari 2011

Mitt hjärta går sönder!



För det första har det varit riktigt jobbiga nätter för lilla Emmie. Sen dag 1 på dagis förra veckan har hennes utslag/eksem förvärrats snabbt. Hon river helt frustrerat timme efter timme på nätterna. Igår var ögonlocken smått svullna, händerna eksemiga, nacken, halsen, knävecken, ansiktet. Man riktigt ser hur det kryper i kroppen på henne. Nu får det fasiken hända nåt! Jag bad Micke ringa Bvc och han ringde direkt, NU FÅR NI HJÄLPA OSS! Och direkt blev Emmie remitterad för pricktest. Pricktest och evt miljötest på dagis. Jag tror inte att det är kosten på dagis för dom är så himla duktiga där och vet precis vad Emmie tål o inte tål!!! Däremot måste det vara något med luften? Och nu när jag skrivit detta får jag inlägg på fb av en bekant som bor i Sthlm. Hon berättade att ett dagis i sthlm hade fått stänga igen pga mögel då många barn utvecklat extrem eksem, svullna ögon mm mm. VA???? Kan det vara nåt sånt??? Jag får hemska skuldkänslor mot att jag ens tänker tanken på att dagis påverkar detta, MEN det är ju inget mot personalen, dom ÄR helt underbara allihopa !!!!! Men miljön,, alltså luften, väggarna???? Vad ska man tro??? Idag måste jag fråga om det är fler barn som har nåt liknande? För fortsätter det såhär, får jag hålla Emmie hemma... Och vem vill ta ifrån sitt barn nånting som hon älskar så mkt för Emmie älskar verkligen att vara på dagis med sina goa vänner. Sen det andra,, jag sa igår att jag ska inte vara så kaxig då det gått så bra för Mio på dagis. Idag blev han såååååå ledsen när vi sa hejdå. Genom fönstret ser jag honom, helt illröd i ansiktet o tårarna sprutade och ända ut hördes det mammaaaaaa. Ooohhh mitt lilla hjärta=( jag hade lust att vända och hämta honom, men det har de gjort klart för oss att här gäller det puss o kram hejdå och sen går man. Och jag förstår dom, det är rätt tänkt, men ändå... Nu väntar jag på att klockan ska ticka fort så jag får hämta hem min älskade lillfinne!!!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

http://na.se/nyheter/orebro/1.1073091--vi-vill-inte-vanta-pa-att-unga-far-halsoproblem-

Hittade ovanstående på nerikes allehanda idag. Kanske värt o kolla upp om det finns särskilda förskolor för barn som störs av den dåliga miljön....? Annars kanske dagmamma är bättre?

sina sa...

Tack rara!!!!
Precis vad Emmies fröken berättade idag, att ventilationen stängs av kl.18.
Jag har försökt kolla upp det där med dagmamma också,
så absolut är det värt att tänkas på!
Vi börjar med pricktest nu, sen får vi se vart det hela leder?
KRAM

Fia sa...

Tack, men jag måste tyvärr göra dig besviken och säga "men får vad man betalar för" om du förstår vad jag menar ;-)

sina sa...

Fia, haha, jag vet precis vad du menar, det priset har jag ockå betalat=) Kramar

loijsan sa...

måste på nåt sätt säga att det vore skönt om det kunde vara luften på dagis..då kan det iaf bli ett slut på det här =/ stackars lilla Emmie <3

sina sa...

Eller hur Loijsan!!!!