tisdag 11 januari 2011

Dag 1 på dagis

Idag var vi till dagis dådå och det gick så så bra=)
Mio var inte blyg för fem öre och han tog just ingen kontakt med de andra barnen,
däremot var han överallt, helst på stolarna o överallt där man kunde klättra.
Fröknarna skrattade, men jag tror inte att de skrattar o tycker det är lika skoj om ett par veckor?
Nee Mio, inte klättra, neee Mio vi SITTER på stolarna, ojoj Mio det där är farligt,
ja ni vet.
Hur som, dagiset var helt ok, de håller på att rustar där nu.
Barnen verkade verkligen vara en rätt så lugn grupp.
Med Mio blir de 20 barn där.
fröknarna verkar väldigt rara och gården är stor och fin.
Dock skulle jag vilja ha Emmie & Mio på samma ställe...
Men vi får se hur det blir i framtiden då?

Idag var vi där bara i 1,5tim och Mio-bubben var totaaaalt slut efteråt.
Imorgon blir det samma tid igen och på torsdag lite längre.
Då ska granen dansas ut hehe=)
Emmie hade haft en bra dag på dagis.
Hon är sååååå glad när jag kommer på em,
pussas o kramas o skrattar o säger 'äckadeeej mamma' gång på gång=)
2dagar på dagis och hon har fått eksem på kinderna och runt ögonen !!!!!
VARFÖR????? Jag fattar inte!
Jag smörjer henne på morgonen som vanligt,
smörjer händerna en gång till innan jag lämnar dagis.
Och rara fröken Inger tvättar och smörjer efter att de varit ute.
Vad är problemet undrar jag så???

Med tanke på sånt som smärtar i mammahjärtat så pratade jag med en vän igår.
(jag nämner inga namn)
Hennes lilla flicka som är lite yngre än Emmie har blivit drabbad barnreumatism.
Lilla sessan som älskar att dansa o springa runt, precis som de flesta barn,
måste krypa vissa morgnar för att det är stelt och det gör ont.
Reumatism när man är lite över 2år liksom, HUR grymt och orättvist är inte det?
Mitt hjärta gör så fruktansvärt ont för deras skull och jag blir helt tårögd bara jag tänker på´t.
Jag fick mig ännu en gång en tankeställare.
Det finns alltid dom som har det värre!
Skickar er mängder med styrkekramar och pussar och hoppas att vi kan ses snart.
Jag måste röra mej mot 08 hållet snart och då ska jag försöka hinna med så många hjärtan som möjligt! SAKNAR ER!

3 kommentarer:

loijsan sa...

Man ska nog vara väldigt nöjd lite oftare!
Småsaker är inte så farligt ändå.
Men det tänker man inte på innan någon i ens omgivning får det så mycket värre!

Anki sa...

Jag tror att det kan vara lugten på dagis, kanske lite för toor luft för henne. Jag kan oxå få mer eksem när vädret växlar hela tiden från varmt till kallt.

sina sa...

Anki,
ja det måste vara nåt sånt?