fredag 14 januari 2011

Ibland suger jag...




Magen är mätt av god mat,
Micke kagade fransyska, klyftpotatis och sås med färska champinjoner,
riktigt gott, det tyckte barnen med.
Myskläderna är på och båda barnen sover gott o rofyllt.

Jag var till dagis med våran duktiga lillfinne idag.
han var där en timme helt själv och det hade gått toppen.
Så stolt och det känns bra i mammahjärtat!
Efter det Mios inskolning somnade barnen en stund och jag var så olidligt trött så jag somnade oxå.
sen lunch och sen jallajalla iväg och handla det vi skulle,
sånt som behövs till kalasbakning och Mios fina regn/vindtåliga dagiskläder.
Men hann jag göra det skulle?
Baka och städa, nää inget av det hann jag med, så ja, ibland suger jag!

Imorgon får det bli en bakar och städardag hela dagen lång!
Tur man kan blanda städningen med massa lek, dansa när man dammsuger (rida på dammsugarn får de inte nåt mer nu när jag har en sprillans ny o fin dammsugare *ler*)och leka vem som plockar upp mest leksaker lr vem som träffar leksakskorgen från ett visst håll hehe,
då håller man barnen sysselsatta och nöjda samtidigt.
Och tur att barnen gillar att baka,
så ja, det får bli en hemmadag imorgon, göra nytta med hjälp av olika lekar=)

Sen på söndag blir det kalas.
Emmie tjatar redan om när lillkussarna ska komma hit=)

Nehej, nu blir det soffan och Let´s dance.

GRATTIS till världens bästa pappa Micke, som vi älskar av heeeela våra hjärtan.
Han är guld, våran Micke.
Hip hip hurra på 29års dagen rakas!

2 kommentarer:

Fia sa...

jag hittade danskläderna på H&M, till kanonpris dessutom. 79kr för bodyn och 49kr för kjolen!! Folkuniversitet undervisar från 2år, titta på deras hemsida. De har i flera orter. Jag ser verkligen fram emot att lilltjejen ska börja dansa eftersom jag själv alltid har dansat, jag hoppas också att hon tycker det är lika roligt som jag tycker ;-) Lycka till, Kram!

Therese sa...

Grattis fina Micke från oss i Borås =)