onsdag 12 januari 2011

2 dagisbarn

Helt sjukt att båda barnen redan är så stora så de går på dagis !
Inatt, 3 natten i rad, vaknade båda barnen där mellan 2-3 och tyckte att det var dax att gå upp.
De pratade högt o glatt med varann o struntade heeelt i mina Shhhh nu e det natten, sov!
Till slut somnade dom, då var klockan strax efter 4 !
Emmies klåda har blivit mkt värre sen dagis startade.
Och Mio han är bara pigg mitt på natten.
Mio vaknade sen strax innan 7 och Emmie fick jag väcka så vi skulle hinna iväg.
Men dom var glada ! Tur det.
För imorse fick jag verkligen lite försmak på vad som komma skall när jag har fått ett fast arbete och ska hinna göra 2 små klara innan man kanske ska vara på jobbet vid 7.
Har ni sett reklamen där kvinnans dag går i ultrarapid och hon däckar nöjt i sin sköna säng på kvällen? Så kändes det och så kommer det nog bli=)

Hur som, Emmie ville inte stannan på dagis utan mig och Mio.
Ingen idé att stressa där utan vi kramades ett tag tills hon själv kunde släppa min hand o pussa hejdå.
Iväg till mios dagis.
Där gick det hur bra som helst!
Jätterar personal, jätterara barn, nästan alla kan redan Mios namn!
Tom de minsta!
Imorgon ska vi testa att jag lämnar honom en stund,
alltså säger hejdå och går ut en halv tim lr så.
Jag tror att det kommer gå bra?
Allt med barn nr 2 verkar flyta på lite smidigare om man kan säga så?

Nu ska jag städa lite, handla lite, hämta hem Emmie och sen kommer Viggo & Ebba med lilla mamma för lite lek;)

Imorgon efter inskolningen tänkte jag baka bullar.
Micke fyller hela 29 år på fredag och vi ska ha lite kalas på söndag.
Och imorgon fyller en till sötnos år, allas våran Carrogumma.

1 kommentar:

loijsan sa...

dagis barn ja...usch! ja mår dåligt över att vi kommer få dra upp Emilia så väldigt tidigt varje morgon bara för att kommunen placerat henne så långt bort =(
Blir intressant o se när man måste börja sin morgon för att hinna vara ombytt o klar på jobbet klockan 7. Speciellt nu på vintern när man ska hinna skotta fram bilen först också.
=( usch ne!