måndag 10 januari 2011

Lilla Mio

Idag har lilla bulan haft sin dagisfröken på besök här.
En mkt lugn & rar tjej, hoppas resten av personalen är lika goa.
Vi satt o pratade och hon fotade o lattjade lite med Mio.
Hon berättade att Mio blir avdelningens minsting och att resten av barnen var en lugn barnagrupp.
Men Mio där blir det nog lite mer liv i gruppen *ler*,
för lugn det är han inte, inte många sekunder lilla söt sitter still.
Snäll men livlig och klättrig till tusen.
(därav alla blåmärken o bulor på hans panna)
När fröken nämnde den lugna barnagruppen hann jag bara tänka ; snälla Micke var tyst nu!!!
Och i samma sekund ploppa det ut nån kommentar om våran vilde ur hans mun.
Micke är lite som Chandler i vänner,
han ska då alltid skämta och helst skämtar han då han kanske egentligen borde hålla skämten för sig själv? Dom som inte känner honom kanske kan ta honom fel.
Nu vart det ju inte så tokigt, men det har hänt att jag fått sparka till honom under bordet ett antal ggr. *ler*
Hur som så tror jag att det här kommer bli jättebra och jag har en känsla av att Mio kommer bli ett riktigt dagisbarn=)

Emmie var jätteglad över att komma till dagis idag.
Men när jag skulle gå ville hon inte släppa mig.
Men det gick säkert jättebra sen iaf.
Jag hoppas av hela mitt hjärta nu att våra basilusktider är över och att vi får börja leva en helt vanlig vardag igen liksom.
Jag hoppas på att hitta fast jobb NU!
Och som sagt, att vi får komma in i en riktig vardag som de flesta andra.
Jag längtar efter att få jobba och träffa andra vuxna och ja ni vet.
Jag väntar på besked från 3 olika jobb som jag verkligen hoppas på,
så håll tummarna för mig!

5 kommentarer:

loijsan sa...

oh ja han kommer passa fint på dagis lilla bubbo =)
Precis som våran Vilda kommer göra ;)

Lottha sa...

Håller tummarna för att det går kanon för Mio på dagis, för att basiluskerna håller sig LÅNGT borta och för att något utav de tre beskeden du väntar på ska ha positivt besked med sig. :)
Ta hand om dig fina du! <3

Eva sa...

Han kommer klara det galant, tror andra barnet klarar det mesta mer med en "klackspark" liksom...dom har ju fått kämpa liiiiite mer än nummer ett för saker OCH är kanske lite mer social oftast! Fast jag pratar mest ur min egna upplevelse nu, det kan ju säkert vara tvärtom! :0) Han e i alla fall en riktig going & jag fattar vad du menar med chandler där hos er! hahahahahaha riktigt roligt ju! Du skrattade säkert lite nervöst, precis som jag skulle gjort! ;0) KRAM <3

sina sa...

Helt rätt Eva,
jag skrattade nervöst o kände mig lite småsvettig under armarna=)
Hahahahaha
Ohh jaa, det här med dagis kommer gå lättare märker jag redan nu.
Mio var inte alls blyg idag.
Känns så bra i mammahjärtat!
Dock önskar jag att de hade hamnat på samma dagis <3

Lottha, tack gumman, håll tummarna hårt hårt!
Nu vill jag börja leva lite vanligt igen lixom=) PUSS

Loijsan, ja våra bebisar är som gjorda för dagis skulle jag tro=)

sina sa...

Lottha !
jag kommer inte in på din blogg!
kan jag få adressen igen och kan jag ha med dig på min bloggföljarlista här? <3