söndag 16 januari 2011

Kalaaas=)

Idag har vi haft bästa Bjerkenstammare & Blomqvistare här på kalas.
Jättemysigt som vanligt att ha er här.
Tyvärr kunde inte Jenny, fredrik & barnen komma för lilla Disan hade kräkits,
men vi får ta o ses en annan dag alldeles så snart som möjligt!
Jag försökte mej på snittar idag, de blev inte alls lika goda som Jennys,
men dom gick att äta.
Sen vart det en del sötsaker såklart och när alla hade fikat klart såg jag att det fanns en hel tårta kvar!!!
På med mera kaffe och se till att den andra tårtan oxå blev uppäten=)
Micke fick jättefina presenter och han verkar så nöjd så.
Tack underbara ni!
Jag är så glad över att just ni finns i våra liv här !!!!

Barnen hann bara bada och äta lite så däckade de båda två, nöjda och mkt trötta.
Idag har jag fått så mkt pussar av lilla älskade Mio, underbara pojke,
så gott i mammahjärtat när han blivit så kramig o pussig min älskade söt=)
Han som knappt har suttit still 2 sek i famnen på nån. *ler*
Imorgon ska vi till Audiologiska mottagningen på sjukhuset där Mio ska göra hörselmätning.
Då får vi svar på hur det står till med hans öron?
Är han högljudd pga alla öroninfl eller är det helt enkelt så att hans högljuddhet är ett släktdrag?
Jag tycker nog inte själv att jag är så högljudd,
men de flesta av mina systrar ÄR det och min mamma var det.
Högljudda i tal, skratt och sång och väldigt livliga och temperamentfulla.
Jag kommer så väl ihåg för kan det vara 7år sen,
jag och mina systrar mfl satt i vardagsrummet och alla systrarna överröstade varandra,
så säger Aatu (en av mina systrar) att jaaa,jag undrar vad Sina tänker och varför hon alltid är så tyst,
hon sitter bara o ler och tittar förvånat på oss och säger INGENTING!
Neee, tänkte jag, jag säger ingenting för jag skulle aldrig få en syl i vädret ändå!
Haha
Lika bra o låta dom andra tala, dom som tycker så mkt mer om det menar jag.
Även fast jag kanske inte är den som hörs mkt lr tar mkt plats,
så älskar jag att sitta o höra på=)
En gång när vi alla var samlade och ljudnivån var hög som vanligt,
satt Joona helt tyst och helt plötsligt ropar han typ AAAAAAAAAAAAAAAAAA hyfsat högt,
bara för att testa OCH INGEN REAGERADE ENS!
Så ni kan tänka er! Godeguuuud! hahahahahhaha
Mina systrar må vara högljudda men dom är helt underbara o underbart ROLIGA!
Och det är absolut inte så att folk skriker på varann för det händer aldrig,
dom är bara livliga och lever sig in i det mesta liksom =)
Och börjar en sjunga en låt, slutar det med att 7pers sitter o sjunger och trummer med.
Uhhh vad jag saknar dom!
Och jag blir så glad i hjärtat när jag tänker på min smått galna familia=)

Nu ska vi glutta på film!
Hoppas alla har haft en fin helg!

2 kommentarer:

loijsan sa...

haha ja kommer ihåg den där Joona tillfället =)) helt otroligt att ingen ens vände huvudet =)
Men roligt va de.
Så funkar de i min familj med..ingen som hör nåt sånt ;))
Alla är liksom i full gång med att prata =) haha

sina sa...

Haha!
Bästa tokfamiljerna=)