onsdag 4 november 2009

Välmående barn!

Haha ser ni Emmies fåtölj på matbordet?
Pappa Micke lessnar ibland på att lilla Emsan klättrar överallt med hjälp av fåtöljen;)
(väggen bakom är spacklad o ska målas om! så ingen tror att vi bor bland mögelskador lr dyl hahaha)



Jag har haft hemsk huvudvärk idag igen men har jag ringt doktorn? Nää.
Att det ska va så svårt...
Annars har vi haft en helt fin dag idag..
Jag blir så glad när jag tittar på mina små hjärtan.
Nu ser man på Mio att han ökar i vikt,
han börjar bli rund om kinderna och det klär honom så fint!
Jag kan inte sluta pussa på dom små mjuka lena kinderna och det kan inte storasyster heller.
Vad hon älskar sin lillebror. Mioooo miiiiooooo ropar hon jämt.
Hon springer efter oss o sträcker ut armarna och när jag frågar om hon vill hålla i brorsan sätter hon sig ner på golvet med bena i kors fort som tusan o sträcker fram händerna ivrigt, hehe.
Underbart!

När jag hämtade emmie från dagis idag,
lullar hon ut nyvaken från vilorummet precis när jag kommer.
jag blev så glad för hon har ända till nu sovit i sin vagn på dagis,
hon har inte kunnat slappna av o sova på madrasserna med dom andra barnen utan föredragit sin vagn.
Men idag minsann hade hon legat så fint där på madrassen,
bland dom andra små=)
Eftersom vi skulle åka o handla direkt efteråt kikade jag på blöjan,
som verkade vara full av kiss.
Gick in o bytte o upptäcker att hon har sin Up&Go blöja som jag satte på henne på morgonen!
Den vägde typ 3kg.
Det har aldrig hänt förr att dom glömmer bort o byta o jag hoppas att det inte händer igen,
för jag vill inte klaga!
Men det har varit nå vikarier där på sistone o det är väl svårt o ovant för dom,
men jag tycker att emmie är lortigare o jag har svårt att hitta kläder, vantar o så..
Ja jag vet inte... Lite tråkigt tycker jag, men hoppas det bara är tillfälligt!!!
Men hon verkar så glad o verkligen skiner upp när man nämner dagis o det känns bra i hjärtat!

Här i örebro snöar det! VACKERT o så himla mysigt!
Imon ska vi till marieberg o så ska jag storstäda eller så.
För på fredag kommer min Laila o hennes söta tösor hit hemifrån! Längtar!!!!

Annica berättade för mig idag att hon drömt om att Emmie hade en ny röd jacka (Jag som verkligen vill köpa en viss röd jacka till emsan men det har jag aldrig sagt till Annica!!!) och att hon hade kommit till oss o att alla mina hjärtan hemifrån var här.
Sen läser jag på Fb o där har min systerdotter i Finland skrivit till mig om att hon drömde om att dom kom hit o att hela familjen var samlad.
Lite konstigt sammanträffande??
Kanske kommer hela tjocka släkten hit snart dådå? Vore mysigt!

Nee nu orkar jag inte sitta här o blippa med en hand nå mer...
Mio ligger i min famn, som alltid, han tycker inte om o vara ifrån mamma sörrö...

Nattinatt o xtra kramar till Colle som inte mår så bra efter sina 1års sprutor!

6 kommentarer:

annika sa...

Såå fina barn ni har..riktiga trollungar=) Hoppas det va tillfälligt på dagis då, håller me dig där..man vill helst inte klaga!! Massa kramar till er<3<3

sina sa...

tack gumman=)
så kul o se nu när mio börjar få lite mer former i ansiktet, han blir mer o mer lik syster sin=)
Ne gud ne man vill INTE klaga.
men vill heller inte att ens hjärta ska behöva gå flera timmar i en blöt tung kisseblöja mm =/
Men som sagt, det har aldrig hänt förr! Väntar med spänning efter eran kotte! kram o god natt

Laila sa...

men gumman, inte behöver du städa inna vi kommer. Ta det bara lungt, jag bryr mig inte om några dammråttor utan snarare kommer vi att känna oss som hemma,hiii,hi.

Caroline sa...

Men gumman vad sa jag om doktorn;) ska du ringa idag då?
Dom är såååå söta dina små! Man smälter verkligen och jag längtar så tills jag får pussa dom små kinderna<3
Skönt att det går bra på dagis och hoppas det med blöjan inte händer igen!hmm!

Men gud så skumt att dom drömde det! :)

Colle tackar så mycket=) Han mår lite bättre idag skönt nog! Hur mår ni idag söta?

Saknar er massor massor!!

loijsan sa...

mio lilla mio=) så söt så söt!!

hm! hoppas verkligen att de va nåt som bara hände den gången på dagis me blöjan, stackars o gå me en sån hela dagen...usch kallt o eländigt!

o förresten hörrudu!! Nu ringer du till Doktorn!! ärligt talat Sina! va e ditt problem?? fattar du hur bra du kan må om du bara får hjälp!
Inte så förbannat svårt människa!!
nu ringer du!!
o inte nåt " idag e de bättre" snack! utan ring!!!! >=(
De e inte starkt gjort o gå runt o ha ont utan ren dumhet!!
jäkla människa!!!

sina sa...

Loijsan ;
Mio lilla Mio växer så det knakar, han har redan vuxit hela 5cm o gått upp ett halvt kilo!
Ingen plutt längre;)
Jaajaaajaaaa jag skaaa ringa Dr.
Men du vet hur mkt jag HATAR o söka hjälp.

Till dom som inte känner min Loijsan ; som ni förstår på raderna är hon en hård kvinna! Haha!
Men så älskvärd!
(o nee, hon är inte så hård som hon försöker låta! Bara väldigt bestämd kan man säga. *ler*)