fredag 13 november 2009

Jag & min sessa

Gos gos lillebror som inte längre ser så liten ut brevid Emsan=)
Posar me nya jackan;) (som för övrigt är en smula för stor än på våran korta tjej)
En mätt & trött Mio älskling <3
Mio´s babysitter får stå på matbordet så att han ska få ligga lite i lugn o ro då&då och så att jag & Micke slipper vakta varje sekund för Emmie vill gärna gunga brorsan eller kanske gunga med honom? Hur som, sikken tur att lilla Mio INTE låg där när jag vände ryggen till,
för snabbt som ögat hade lillfis klättrat upp där själv. *Phuuu*
Natten som var fick inte jag så väldigt med sömn.
Mio hade en jobbig magdag igår och strax innan 03 satte magknipen fart igen o så höll det på fram till 06. Det spelar ingen roll HUR jag vaggar eller hur jag masserar,
fisarna kommer då inte ut...
Men på dagen har prinsen gasat rejält och mår bättre nu=)
Efter lunch åkte jag o sessan iväg en snabbis till M.berg & Ikea.
Jag skulle hitta små hyllor till böckerna på Emmies rum, men missade hyll-avdelning totalt då en tjej dundrade med en ikeavagn rakt på min häl/hälsena.
Skon lossnade o ajsomsatana vad ont det gjorde.
Jag kände hur jag blev varm om örona av smärtan o bara tittade bakåt,
där står det en tjej med sina vänner o ser snopen ut, säger inget men börjar tokskratta.
Hon skämdes ju o blev väl lite rädd hon med.
Hon fick inte fram ett ord o jag sa inget, men hennes skratt hördes länge. Hööö!
Jajja, smärtan gick över fort, enda tråkiga var att jag missade hyllorna o orkade inte knata tillbaka. Så det blev bara massa värmeljus, med och utan juledoft=)

Micke har målat i hallen men det e en del kvar o måla.
Får fortsätta imon!
Nu är jag toktrött, så jag säger god natt, söta drömmar & hoppas på lite mer sömn inatt=)

3 kommentarer:

annika sa...

aww go pluttarna då=) Elias vill oxå väldigt gärna sitta i lillebrors babysitter...eller gärna tillsammans med honom i den=)Man får passa...passa!! Hoppas ni får sova inatt gumman..massa kramar

Carro sa...

AJ det måste gjort super ont:(

Aw sötnosarna!!
Haha Emsan i babysittern:) Gud så sött!

och fiiiin jacka gumman!! Superfin!

Älskar er!

loijsan sa...

Ah men du bad hon inte ens om ursäkt?
Inte behöver man ha sån brådis på Ikea? De har ja då ALDRIG;) HAHA

Jackan e ju superfin! Kommer sitta som gjutet sen;)

haha ja du om inte babysittern kommer ner till Emsan så tar hon sig uppenbarligen till den=))
Där ser man att storleken (i de här fallet längden) inte har någon betydelse i livet;) HAHA