måndag 9 november 2009

Mina älskade små hjärtan


Natten var hyfsat lugn. Mio sov fint i sin säng fram till 03.

Han vaknade till en kurrande mage då och efter flaskan får han lite ont i magen så då var inte sängen nå rolig utan då var det mammas närhet som gällde.

Emmie låg o sjöng en stund då oxå innan hon somnade om. *ler*

På morgonen när vi vaknade var emsans stora guldbruna nästan helt igenmurade.
Hon hjälpte tappert mig att tvätta ögonen och efter det blev det frukost, men hon vill inte äta nåt..
(tänder på G tror jag starkt?)

Hur som, det blev såklart inge dagis !

Vi har varit hemma och 'tagit det lugnt'.

Spikat upp dom fina stora bokstäverna som Laila köpte åt barnen.

Fintfintfint tack gumman!

Mio har sovit nästintill hela dagen.
Vaknat upp för mat o sen däckat igen.

Nu på kvällskvisten upptäckte jag att hans ena öga var lite geggig och röd.

Kan han ha fått samma bajs som Emmie?

Vi tvättar händerna & spritar dom på oss OCH på Emsan helatiden.

Emmie älskar sin Miioooo väldigt mycket och vill gärna pussa på honom mest helatiden.

Och jag har verkligen försökt att hon inte ska vara alltför nära just nu,

men vänder jag blicken en kort stund så är hennes lilla krullhuvud o pussmun nära lillebror!

Hmm.

Blir inge dagis imon heller.
Tråkigt för Emmie älskar sin dagis.

Men hälsan går såklart först!

Vi missade svin-vaccinet förra veckan men imon vaccinerar dom på Vc,
får se om vi kan ta oss dit då?
Kanske ska passa på o svänga förbi mvc oxå o fixa lite piller så det inte blir nå småsyskon gjorda här hahahahahahaha.

Sen ska jag nog kanske ta o baka en paj imon med goda fina björnbär som söta laila hade med sig till mig från sin alldeles egna trädgård.

Gulligt va? Hon tog med sig björnbär till mig !!
Sånt gör mig så varm o glad, hon är så omtänksam o god, lilla Laila=)


Nu väntar Micke på mig så jag säger hejhej.

Annica hoppas vi ses imon. Saknar dig!
O du, det blir en röd PoP jacka till Emmie,

nu ska bara resten av din dröm slå in=)
Nattinatt




2 kommentarer:

Carro sa...

Sötnosar<3<3<3 duktig lilla prinsen är som kan dricka helt själv:) somnade med flaskan:) gud så sött!
Jaa hälsan går först! Vi var ju iofs på kalas nu när Colin har koppor men han är ju inte hängig eller så. Och så plåster på koppan och tvätta dom små händerna:) Men kändes lite dumt ändå att gå ut när han hade det.

Saknar er! <3

loijsan sa...

hahaha bara de där me o blåsa på skummet oxå som inte sitter riktigt;) sötnos!!