måndag 2 november 2009

Monday & vänner





Imorse var vi ute o åkte hela familia redan vid 08.
Micke skulle kolla efter nå nytt jobb på en firma här i stan.
Sen var det dagis för lilla sessan. Hon blev jätteglad när vi kom dit. Känns härligt att det går så bra nu!

Vid 11 kom Sofia och Jessica med sin lilla sessan på besök. Dom var faktiskt några av de första vännerna som jag fick här i Örebro.
Underbara underbara och väldigt varmhjärtade tjejer.
Dom hjälpte mig att bla hitta här i Örebro.
Visade olika ställen och genom jobbet var vi ju ute o åkte en hel del.
Dom tog verkligen emot mig med öppna armar och gjorde så jag kände mig välkommen i en helt ny stad med helt nya människor.
Hela allting var så nytt! Som sagt, ny stad, nytt hem, nytt jobb (som jag aldrig jobbat med innan), jag kände bara Micke här, nygravid för första gången,, ja ni vet,, snacka om omtumlande hehe=)
Jag kommer ihåg att jag kände mig bra liten o osäker under den tiden,
men jag lärde mig även att verkligen VÅGA.
Jag har hela mitt liv varit en väldigt försiktig och jaa osäker tjej,
men nu var jag tvungen att få lite mera skinn på näsan=)
Och nu är jag glad för att jag vågade, för jag må vara en tokkänslig o blödig tjej,
men jag känner mig stark. *LER*
Jahh, hur som, flickorna var här o gosade med Mio och han fick fina prisenter och det var hur mysigt som helst o bara sitta o prata. Snart igen ska vi ses!
Jessica har tjejfest i slutet på månaden.
För mig är det nog lite tidigt o partaja, men jag ska försöka titta förbi iaf=)

Imorgon ska Mio på koll hos barn-doktorn igen för hans vikt.
Men det känns som att han har ökat fint nu!?
Kinderna ser bulligare ut, så pussvänliga så=)
Och hans mage mår bättre. Var inge kolik utan bara känslig mage.
Det är ju så mycket som ska 'lära sig o fungera' för dom små liven.

Ikväll börjar det där programmet om Ullared. Det måste jag bara se!
Jag har aldrig varit till ullared, men jag ska!!!
Så fort Mio är lite äldre o klarar sig utan mami en dag.
Ida & jag ska åka och så ska vi plocka med några sötnosar till tänkte vi.
Och så kom jag ju på häromdagen att finaste Tezz bor en bit utanför.
Kanske hinner man ha lite kramkalas med henne då oxå?=)

Hepp, nu ska jag ta några ipren & en STOR kopp kaffe mot min skitskalle. Yalla-hej!

4 kommentarer:

loijsan sa...

oh yes ullared de måste ja kolla in=)
verkar skitroligt!
galet me pengar man kan spendera bara tror ja;)

Fia sa...

Jo, det är sant. Det kan va skönt att få vara själv ett tag också. Och kunna bre ut sig ordentligt i sängen ;-) Stora M är Marlon, G's 14åriga son.

Linda o Nova sa...

Åh dom är såå fina dina små :) Just det, har helt glömt att svara ang mammas pjkvar...tror bestämt att reprisen var i söndags...oj! hehe Kram Linda

Therese sa...

Ja Sina såg du på det med!? Herregud vilket folk som var med hahahahaha Var har dom hittat dom någonstans =)
Jaaaa klart du ska ta dig till Ullared! Å gärna får ni titta förbi här alla tjejer, vore så underbart <3
Puss